خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

فریم به فریم با سه‌گانه نبرد سنگینِ زارع و معصومی (عکس)

امیررضا معصومی - امیرحسین زارع
نویسنده:

الهام کمانگری

تاریخ :

23 دی 1402


ساعت :

۱۲:۲۴

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

امیرحسین زارع برای سومین بار پیاپی مقابل امیررضا معصومی پیروز و ملی‌پوش شد.


اختصاصی خانه کشتی– دوئل سنگین‌وزن ایران در سال‌های اخیر در یک نبرد جذاب بین امیرحسین زارع و امیررضا معصومی خلاصه شده؛ دو ستاره جوان که کوله باری از مدال‌های رنگارنگ دارند و امسال برای سومین سال پیاپی بر سر دوبنده تیم ملی مچ اندازی کردند.

نخستین رقابت این دو از انتخابی مسابقات جهانی ۲۰۲۲ شکل گرفت؛ جایی که معصومی با قهرمانی در جام تختی به مرحله نهایی انتخابی تیم ملی رسید و به مصاف زارع رفت که قهرمان سال ۲۰۲۱ جهان بود. زارع در آن مسابقه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی به برتری رسید و در نهایت در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ به مدال برنز رسید.

دومین پرده از نبرد این دو در جام تختی ارومیه بود؛ معصومی به واسطه قهرمانی کشور به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد اما به مدالی نرسید و از طرفی زارع به دلیل کسب برنز جهان، بایستی کارش را از جام تختی آغاز می‌کرد.‌ این دو مدعی نهایتا در فینال جام تختی به یکدیگر رسیدند که زارع موفق شد با برتری مقابل معصومی، راهی مسابقات جهانی شده که در صربستان به قهرمانی رسید و‌ دومین طلای جهانی‌اش را کسب کرد.

سومین پرده از مسابقات این دو هم طی روزهای گذشته در کرواسی به نمایش درآمد؛ زارع که به واسطه قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی بیشترین امتیاز را در چرخه انتخابی داشت، به همراه معصومی به عنوان قهرمان کشور، راهی زاگرب شدند تا این‌ تورنمنت ملی‌پوش المپیکی ایران را مشخص کند. بر اساس چرخه انتخابی اگر زارع در این تورنمنت نتیجه بهتری کسب می‌کرد، ملی‌پوش می‌شد که با توجه به نبرد مستقیم این دو در فینال و برتری زارع، او برای دومین بار مسافر المپیک شد تا این بار به فکر تبدیل برنز توکیو به طلای پاریس باشد.

یک دیدگاه برای “فریم به فریم با سه‌گانه نبرد سنگینِ زارع و معصومی (عکس)
  1. غلامرضا گفت:

    بسیار کشتی خوب بود البته در سنگین وزن عرض میکنم و برد در مقابل معصو می حق زارع بود هر دو جوان وشایسته بودن برای هر دو کشتی آرزوی موفقیت و سلامتی دارم غلامرضا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *