خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

فوری؛ رای کشتی جنجالی چامیزو-بایراموف صادر شد

فرانک چامیزو
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

4 اردیبهشت 1403


ساعت :

۲۱:۱۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– قریب به یک ماه قبل بود که در مسابقات کشتی گزینشی المپیک در قاره اروپا که به میزبانی آذربایجان برگزار می‌شد، در نیمه‌نهایی وزن ۷۴ کیلوگرم توران بایراموف از کشور میزبان، در یک کشتی جنجالی فرانک چامیزو از ایتالیا را شکست داد. چامیزو که معتقد بود با ناداوری شکست خورده، به نتیجه این کشتی معترض بود و در ادامه فدراسیون کشتی ایتالیا رسما به اتحادیه جهانی شکایت کرد.‌ اتحادیه جهانی نیز از بررسی این کشتی با یک تیم بی‌طرف خبر داد و حالا رای نهایی این مسابقه اعلام شده است.

بر این اساس، نتیجه کشتی بایراموف و چامیزو تغییری نخواهد کرد و کشتی‌گیر آذربایجانی برنده این رقابت است اما چامیزو در مسابقات گزینشی مرحله آخر که در ترکیه برگزار خواهد شد، در سید ۱ قرار خواهد گرفت.

همچنین ابراهیم جیجی اوغلو، به همراه داور وسط مبارزه رومن پاولوف که اوکراینی‌ست، تا پایان سال ۲۰۲۴ محروم شدند.

همچنین رئیس تشک این کشتی الکسی بازولین از روسیه، تا پایان ماه ژوئن محروم شد و قاضی عراقی این رقابت نیز تا پایان سپتامبر محروم‌ خواهد بود.

کمال بوعزیز از تونس و کیسی گوسل آمریکایی که هنگام بازبینی صحنه در کنار جیجی اوغلو حاضر بودند نیز تا پایان ژوئن محروم شدند.

همچنین اتحادیه جهانی در توضیح رای صادره اعلام کرده بر اساس بند ۵۳ قوانین کشتی، نتیجه مبارزه بعد از اعلام فرد برنده به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

ابراهیم جیجی‌اوغلو نیز با این محرومیت، حضور در المپیک ۲۰۲۴ را از دست خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *