خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

فیروزپور دوباره انتخابی می دهد

امیرحسین فیروزپور
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

26 تیر 1401


ساعت :

۱۷:۲۶

منبع:

فدراسیون کشتی

امیرحسین فیروزپور که روز ۱۹ تیر ماه در مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی آزاد بزرگسالان کشتی گرفت، در فاصله ۱۰ روز مسابقه انتخابی دیگری در پیش خواهد داشت.


خانه کشتی– بعد از قهرمانی تیم ملی آزاد جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در منامه با هشت مدال طلا و یک نقره، با تصمیم کادر فنی این تیم تغییراتی در تیم اعزامی به مسابقات جهانی ایجاد خواهد شد.

مسابقات جهانی جوانان اواخر مرداد ماه در بلغارستان برگزار می‌شود و برای معرفی ترکیب نهایی دو مسابقه انتخابی درون اردویی در دو وزن ۷۰ و ۹۲ کیلوگرم برگزار خواهد شد.

به این ترتیب صبح روز چهارشنبه ۲۹ تیر ماه در محل خانه کشتی شهید ابراهیم هادی، حسین محمدآقایی و عادل پناهیان با هم کشتی خواهند گرفت و محمدمبین عظیمی و امیرحسین فیروزپور نیز به مصاف هم می‌روند.

این در حالی است که امیرحسین فیروزپور بعد از آنکه در وزن ۹۲ کیلوگرم قهرمان مسابقات کشتی آزاد کشوری شد و به قهرمانی آسیا رفت، مدال طلای بزرگسالان آسیا را در اولانباتور از آن خود کرد تا جواز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را به دست آورد. در ادامه این کشتی‌گیر جویباری در جام تورلیخانوف در حالی که با نظر سرمربی تیم ملی در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی می‌گرفت، به مدال نقره این تورنمنت رسید.

این کشتی‌گیر روز ۱۹ تیر ماه ابتدا از سد مهدی حاجیلوئیان گذشت و در ادامه مغلوب کامران قاسم‌پور شد تا حضور در مسابقات جهانی بزرگسالان را از دست بدهد.

با توجه به اینکه محمدمبین عظیمی قهرمان آسیا شده است، برای او و امیرحسین فیروزپور مسابقه انتخابی در ۹۲ کیلوگرم برگزار می‌شود تا برنده به مسابقات جوانان جهان برود.

فیروزپور ۱۰ روز بعد از حضور در مرحله پایانی چرخه بزرگسالان، انتخابی دیگری در رده سنی جوانان خواهد داشت. او سال گذشته نیز مدال طلای جوانان جهان را به خود اختصاص داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *