خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

قهرمان المپیک: مامیاشویلی اصرار داشت از فینال انصراف بدهم؛ هدفم موفقیت در پاریس است

زائور اوگوئوف
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

13 اردیبهشت 1403


ساعت :

۲۱:۱۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– زائور اوگوئف، قهرمان جهان و المپیک سبک وزن در مسابقات قهرمانی کشور روسیه نه در وزن ۵۷ کیلوگرم، که در یک وزن بالاتر یعنی وزن غیرالمپیکی ۶۱ کیلوگرم کشتی گرفت. او ابتدا قرار بود از حضور در قهرمانی کشور معاف شود اما تصمیم گرفت در وزن ۶۱ کیلوگرم به روی تشک برود.

اوگوئف در این وزن موفق شد باز هم قهرمان کشور شود و پس از این عنوان در گفت و گویی درباره رقابت در یک وزن بالاتر گفت:

نفرات این وزن سنگین تر هستند و تنها چیزی که برایم کار را راحت می کرد، این بود که دیگر مجبور نبودم وزن کم کنم. در کل از مبارزه ام راضی بودم.

او درباره مصدومیت خود از ناحیه شانه و کتف گفت:

قبل از اردوی تمرینی مشکلی در این ناحیه داشتم اما فکر نمی کنم در برنامه هایم تداخلی ایجاد کند. البته الان مسابقات کشوری تمام شده و می توانم روی شانه خود کار کنم، البته رئیس فدراسیون اصرار داشت که از فینال انصراف بدهم اما صبح که بیدار شدم دانستم که شانه ام مانع از حضور در فینال نمی شود.

قهرمان المپیک ۲۰۲۰ در وزن ۵۷ کیلوگرم، درباره بازگشت به این وزن برای حضور در المپیک پاریس گفت:

فکر کنم فقط یک بار در آن وزن کشتی خواهم گرفت و آن هم در المپیک خواهد بود. در این مدت کمی اضافه وزن داشتم و بعد از آنکه ویزای حضور در قهرمانی اروپا را کسب نکردم وزنم کمی بیشتر شد.

اوگوئف درباره شکست ناپذیری خود در مسابقات قهرمانی کشور و کسب هفتمین قهرمانی در این رقابت ها افزود:

من این شانس را دارم که به عنوان پرافتخار ترین کشتی گیر در تاریخ مسابقات قهرمانی کشور روسیه لقب بگیرم و امروز هم می خواهم تا زمانی که سلامتی و توانایی لازم برای کشتی گرفتن را دارم، این کار را انجام دهم. کیست که دلش نخواهد به رکورد برسد؟ اما الان این هدف من نیست بلکه تنها چیزی که در ذهنم هست، حضور و موفقیت در المپیک است.

قهرمان اسبق جهان درباره حضور در سالن لایو آرنا و برگزاری مسابقات در مقابل ۱۱ هزار تماشاگر، گفت:

این شاید اولین بار است که در چنین سالنی کشتی می گیرم و مبارزه در چنین فضایی لذت بخش است. این اتفاق هرگز در مسابقات قهرمانی کشور نیفتاده و این احساس به من دست داد که اینجا روسیه نیست، بلکه مسابقاتی در سطح اروپاست. البته قطعا در روز پایانی استقبال بیشتری هم رخ می دهد و من خودم منتظر کشتی ها و اتفاقات روز پایانی هستم.

اوگوئف درباره مبارزات وزن ۵۷ کیلوگرم در قهرمانی کشور روسیه عنوان کرد:

نظر دادن درباره این وزن و قهرمان آن بسیار دشوار است. احمد ادریسوف، رامیز گامزاتوف، ناچین مونگوش و موس مهتیخانوف نفرات شایسته ای هستند که امیدوارم همه با بهترین آمادگی به مسابقه بیایند و بدون مصدومیت کشتی بگیرند تا بهترین فرد به قهرمانی برسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *