خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

ماجرای دوپینگ برنده تیلور و رقیب حسن یزدانی چیست؟

نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

18 اردیبهشت 1403


ساعت :

۱۸:۱۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– از روز گذشته رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی با انتشار اخبار مختلف مبنی بر دوپینگ آرون بروکس، نفر اول وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد آمریکا مدعی شده‌اند که احتمالا با محرومیت او، دیوید تیلور به ترکیب این کشور برگردد. اما اصل ماجرا چیست؟

ماجرا از این قرار است که بر اساس شایعات مطرح شده نمونه دوپینگ آرون بروکس در مسابقات امیدهای جهان (زیر ۲۳ سال) مثبت شده است. اصطلاح TUE مخفف Therapuetic Use Exemptions، به مواردی اطلاق می‌شود که ورزشکاری به دلیل پزشکی دارو مصرف کند و به همین دلیل حتی در صورت مثبت شدن تست دوپینگ نیز شامل محرومیت نمی‌شود. اما این حالت فقط در صورتی ممکن است که مصرف دارو با مجوز پزشک از قبل گزارش شده و ثبت شود. در این مورد به نظر می‌رسد بروکس یا مصرف دارو را به درستی گزارش نداده، یا ظاهرا گزارش داده و این گزارش در سیستم ثبت نشده است. به همین دلیل به شکل موقت اجازه حضور در انتخابی آمریکا را کسب کرد تا بعدا تکلیف او مشخص شود.

البته تمامی این اخبار در حد گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است و چیزی به شکل رسمی از سوی فدراسیون کشتی آمریکا یا شخص آرون بروکس منتشر نشده است. اما بر اساس شایعات این کشتی گیر و وکلایش از عدم وجود مشکل در مسیر این‌ ملی‌پوش آمریکا اطمینان دارند. به نظر می‌رسد که تکلیف این موضوع ظرف چند روز آینده مشخص خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *