خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

ماگومد ابراگیموف: به دلیل روزه گرفتن در ماه رمضان نمی توانم در قهرمانی آسیا حاضر شوم

نویسنده:

خانه کشتی

تاریخ :

5 فروردین 1401


ساعت :

۱۹:۵۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

ماگومد ابراگیموف، آزادکار شناخته شده تیم ملی ازبکستان از برنامه هایش پس از المپیک توکیو گفت.


اختصاصی خانه کشتی– ماگومد ابراگیموف، نفر سوم المپیک ریو که در المپیک توکیو در کسب مدال ناکام بود، در مصاحبه ای از وضعیت خود و برنامه هایش و همچنین افتتاح باشگاه کشتی صحبت کرد.

متن این گفتگو را در زیر می خوانید:

بعد از المپیک توکیو اعلام کردی ممکن است از دنیای قهرمانی کنار بروی، اما گویا قصد داری همچنان کشتی بگیری.

بله، من هنوز توان دارم و می توانم بجنگم. شک و تردیدهایی که از عملکرد ضعیف در المپیک توکیو به سراغم آمد، برطرف شد. حدود یک ماه بعد از المپیک، من به باشگاه کشیده شدم و شروع به تمرین کردم. حالا احساس خوبی دارم و میل به مبارزه در من وجود دارد، پس چرا ادامه ندهم؟ مربی ام و دوستم گادجی شیخشاناتوف در این تصمیم گیری از من حمایت کردند.

اخیراً سالن ورزش کشتی خود را افتتاح کرده ای، در این باره برایمان بگو.

درست است. ما چندین گروه از بچه ها را جذب کردیم و علاوه بر این، یک بخش MMA را افتتاح کردیم. من به عنوان یک مربی به آن ها کمک می کنم و خودم با آن ها تمرین می کنم. همچنین کشتی گیرانی را تمرین می دهیم که با پرچم کشورهای دیگر در مسابقات کشتی خواهند گرفت.

مربیگری را دوست داری؟

بله. وقتی از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم، تمام وقت به مربیگری روی خواهم آورد. من به تجارت یا سیاست یا هر چیز دیگری علاقه ندارم و بیشتر از همه برای آزادی ارزش قائلم. عادت ندارم به کسی وابسته باشم. در باشگاه من رئیس خودم هستم و کاری را که دوست دارم انجام می دهم. بچه ها را آموزش می دهم و دانش و تجربیاتم را به آن ها منتقل می کنم.

وضعیت لژیونرهای باشگاهت چطور است؟

نتایج آن ها نشان خواهد داد که ما چه کاری انجام دادیم. نوروف یک بار در مسابقات جهانی موفق شد و مجوز المپیک را نیز گرفت و نماینده مقدونیه شمالی در بازی‌های توکیو بود. سعی کردیم تکنیک او را کمی اصلاح کنیم. نوراسولوف در تورنمنت اخیر یاشاردوغو در استانبول برای مدال برنز مبارزه کرد و در ابتدا ۲ بر صفر پیش افتاد، اما در پایان اشتباه کرد و پیروزی را از دست داد. پیش از آن، نزدیک به دو سال بود که در مسابقات شرکت نکرده بود و البته توقف طولانی مدت نیز بر آمادگی او برای مسابقات تاثیرگذار است. مطمئنم او در تیم ملی صربستان موفق خواهد بود.

برنامه هایت برای آینده چیست؟

من در آوریل قهرمانی آسیا را به دلیل همزمانی با ماه رمضان و روزه گرفتن از دست خواهم داد. اما امسال مسابقات مهم تری داریم. بازی های کشورهای اسلامی، بازی های آسیایی و جام جهانی که باید برایشان برنامه ریزی درستی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *