خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

مبین عظیمی: عطش زیادی برای طلای جهان دارم؛ دوست دارم با روس ها کشتی بگیرم

مبین عظیمی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

3 مرداد 1402


ساعت :

۱۸:۴۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

قهرمان کشتی آزاد جوانان آسیا از تلاش خود برای کسب طلای جهان گفت.


اختصاصی خانه کشتی– بی شک مبین عظیمی، یکی از پدیده های کشتی ایران در ماه های اخیر بوده که موفق شده پله های موفقیت را با وجود سن و سال کمش به خوبی طی کند؛ عضو تیم ملی کشتی آزاد جوانان در وزن ۹۲ کیلوگرم سال گذشته موفق شد در آسیا قهرمان شود اما از مسابقات جهانی بازماند، با این وجود کارش را از قهرمانی کشور جوانان آغاز کرد و پس از آن، در جام تختی بزرگسالان موفق شد در حضور ستاره های بزرگی همچون محمد جواد ابراهیمی، ارشک محبی و… اول شود و بار دیگر هم قهرمانی اش در آسیا را تکرار کند. عظیمی هفته گذشته دوباره قهرمان قاره کهن شد و حالا آماده است تا پس از سال ها تلاش برای موفقیت در مسابقات جهانی جوانان دورخیز کند.

مبین عظیمی در گفت و گوی اختصاصی با خانه کشتی، درباره شرایط بدنی و مسمومیت اش در مسابقات قهرمانی آسیا گفت:

متاسفانه نمی دانم مصدومیت بود یا چه بیماری، اما میزبانی اردنی ها افتضاح بود. نمی دانم به دلیل غذا بود یا نه، بچه های ایران به خصوص بچه های روز دوم مسموم شدند و خیلی اذیت شدند. شرایط به گونه ای بود که بعد از مسابقات هیچ کس توان بیرون رفتن نداشت و بچه ها خیلی بی حال بودند.

او درباره سطخ مسابقات عنوان کرد:

الان شرایط در آسیا فرق کرده و همه کشورهای آسیایی در حال پیشرفت هستند؛ تیم ما هم تیم خوبی بود تا جایی که کشتی گیر وزن ۸۶ کیلوگرم ما اولین تجربه برون مرزی اش را پشت سر می گذاشت و تیم خوبی داشتیم. سطح مسابقات هم واقعا بالا بود، در حالی که این تیم، تیم اصلی ما هم نبود. در بعضی اوزان با اینکه کشتی گیر اول ما به مسابقات نیامده بود اما نفر دوم هم طلا گرفت و در کل شرایط خوبی داشتیم.

وی افزود:

تیم هایی مانند هند، قزاقستان و ازبکستان تیم های اصلی خود را آورده بودند و اینطور نبود که سطح مسابقات پایین باشد و سطح خوبی داشت.

عظیمی درباره اینکه آیا شکست های متعدد کشتی گیران ایرانی مقابل رقبای هندی به مسمومیت آن ها ارتباطی دارد یا نه، گفت:

من نمی دانم آن بچه ها هم مسموم شده بودند یا نه چون حال خودم خوب نبود و شرایط مساعدی نداشتم، اما قطعا آن شرایط تغذیه و مسمومیتی که بود در بچه ها تاثیر گذاشت که در مقابل کشتی گیران هند اذیت شوند.

او درباره برنامه خود تا مسابقات جهانی و عطش بالا برای کسب قهرمانی جهان، افزود:

من عطش بالایی برای قهرمانی جهان دارم و مدت زیادی صبر کرده ام تا به این مدال برسم، باید در همین مدت ۱۰ تا ۱۲ روز باقیمانده تمرینات پرفشاری را پشت سر بگذارم و بدنم را در فشار بگذارم تا برنده شوم. اصلا هم برایم مهم نیست با چه حریفی کشتی بگیرم؛ اتفاقا دوست دارم با رقبای قدرتمند همچون روس ها کشتی بگیرم تا ارزش موفقیت و قهرمانی ام بیشتر شود. انشالله تمرینات خوبی را پشت سر بگذارم تا بتوانم به این موفقیت برسم.

قهرمان جوانان آسیا درباره شرایط کشتی در سقز و کردستان، و شور و شوقی که پس از موفقیت های او ایجاد شده، گفت:

این باعث افتخار من است که من در این شرایط موفق شده ام و امیدوارم موفقیت کشتی کردستان و سقز به مدال من ختم نشود، بلکه کشتی گیرهای بیش تر و بیشتری داشته باشیم چون هیچ چیزی از شهر و استان های دیگر کم نداریم و من هم تا جایی که بتوانم سعی می کنم به ورزش استانم کمک کنم.

او در پایان درباره حمایت و پاداش های مسئولان از خود، عنوان کرد:

تا این لحظه که هیچ قول و پاداشی در کار نبوده و نمی دانم قرار است چه کار کنند؛ البته خودم گفتم که برایم استقبال نگذارند اما فعلا کمک و پاداشی نبوده و باید دید چه برنامه ای دارند.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *