خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

مثلث قاسمپور، فیروزپور و حاجیلوئیان؛ خط و نشان جوان‌ها برای قهرمان جهان (عکس)

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

16 تیر 1401


ساعت :

۱۱:۰۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

کامران قاسمپور، امیرحسین فیروزپور و مهدی حاجیلوئیان سه مدعی وزن ۹۲ کیلوگرم در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد هستند.


اختصاصی خانه کشتی– در مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، کامران قاسمپور، امیرحسین فیروزپور و مهدی حاجیلوئیان مثلث مدعیان این وزن هستند.

کامران قاسمپور، ستاره کشتی ایران در مسابقات جهانی نروژ، پس از سال ها پشت خط ماندن موفق شد در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ در وزن ۹۲ کیلوگرم، با درخششی مثال زدنی رقبای قدرتمندی مانند کاکس آمریکایی و قربانف روس را شکست دهد و به طلای جهان برسد.

با این مدال او در کنار حسن یزدانی و امیرحسین زارع، دیگر طلایی های ایران در نروژ، از حضور در مراحل ابتدایی چرخه انتخابی معاف شده و تنها در مرحله نهایی به روی تشک می روند.

امیرحسین فیروزپور و مهدی حاجیلوئیان دو رقیب قاسمپور در این مسابقه هستند که باید دید کدام یک از آن ها پنجه در پنجه مرد طلایی نروژ می اندازد.

فیروزپور سال گذشته در مسابقات جوانان جهان مدال طلا گرفت و در ادامه به بزرگسالان صعود کرد. او در مسابقات قهرمانی کشور با برتری مقابل احمد بذری با تجربه، مسافر مغولستان شد و با طلای آسیا به ایران برگشت تا نام خود را به عنوان رقیب جدی قاسمپور مطرح کند.

این دو کشتی گیر جویباری ماه گذشته هم به مسابقات بین المللی قزاقستان اعزام شدند که قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم طلا گرفت و فیروزپور، در وزن ۹۷ کیلوگرم به نقره رسید.

ضلع سوم مثلث مدعیان این وزن را مهدی حاجیلوئیان تشکیل می دهد. دارنده مدال نقره مسابقات جوانان جهان، در جام تختی تنکابن خوش درخشید و با برتری مقابل احمد بذری به قهرمانی رسید تا یکی از پدیده های این مسابقات باشد.

در رقابت انتخابی این وزن، ابتدا ببین امیرحسین فیروزپور دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا و مهدی حاجیلوئیان قهرمان جام‌ تختی یک دیدار برگزار خواهد شد و برنده این دیدار به مصاف کامران قاسم‌پور خواهد رفت که در این مرحله اگر قاسم‌پور در مبارزه اول به برتری برسد، دوبنده تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی صربستان را به دست خواهد آورد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به دو پیروزی از ۳ مبارزه برسد.

رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در این وزن بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد.

کامران قاسمپور امیرحسین فیروزپور

مهدی حاجیلوئیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *