خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

مجازات سنگین در انتظار کشتی‌گیران فراری از تشک

زضا اطری
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

23 فروردین 1401


ساعت :

۱۷:۵۹

منبع:

تسنیم

اتحادیه جهانی کشتی بر موضوع فرار کشتی‌گیران از فن و تشک تأکید کرد و از داوران خواست مجازات سنگینی برای این کار در نظر بگیرند.


خانه کشتی– اتحادیه جهانی کشتی از زمانی که این رشته جزو گزینه‌های احتمالی حذف از المپیک قرار گرفت، همواره در پی تدوین قوانینی بوده که کشتی را از حالت سکون خارج کرده و برای مخاطبان غیرتخصصی این رشته نیز جذاب شود.

تغییر پی‌درپی قوانین کشتی از جمله اقدامات اتحادیه جهانی بوده و تلاش بر این است که دو زمان در نظر گرفته شده برای مبارزه، با فنون زیبا همراه شود. در همین راستا UWW اخیراً تأکید زیادی روی موضوع فرار از فن کشتی‌گیران داشته و خواسته داوران با موضوع برخورد جدی کنند تا کشتی در حالت تعقیب و گریز مداوم یک کشتی‌گیر قرار نگیرد.

در آخرین جلسات مدرسان اتحادیه جهانی بارها و بارها روی موضوع اخطار پوئن برای فرار از فن و فرار از تشک تأکید شد. در واقع کشتی‌گیری که با فرار از تشک اجازه اجرای فن را به حریفش نمی‌دهد، علاوه بر اینکه امتیاز خروج از تشک را از دست می‌دهد، بابت فرار از فن نیز به حریفش امتیاز داده شده و او باید در خاک حریف هم بنشیند.

بنابراین اگر کشتی‌گیر فرار از فن نداشته باشد، تنها امتیاز خاک را از دست خواهد داد و کشتی در ادامه در حالت ایستاده دنبال خواهد شد. با توجه به جریمه‌هایی که داوران از این پس با شدت بیشتری آن را دنبال می‌کنند، خاک شدن به مراتب شرایط بهتری را برای کشتی‌گیر در مقایسه با فرار از تشک ایجاد می‌کند.

 


*کشتی قهرمانی آسیا؛ حضور چهار نماینده داوری ایران در مسابقات

*محرومیت چهار ساله کشتی‌گیر روس به دلیل دوپینگ

*قدردانی رئیس جمهور آذربایجان از کشتی گیران پس از قهرمانی در اروپا (عکس)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *