خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

احتمال حضور میرزازاده در رنکینگ ۴ المپیک با اعلام محرومیت هیکی نابی به دلیل دوپینگ

هیکی نابی- دوپینگ- امین میرزازاده
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

11 تیر 1400


ساعت :

۲۰:۲۷

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

قهرمان سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۳ به دلیل مثبت شدن آزمایش دوپینگ از حضور در المپیک توکیو محروم شد.


خانه کشتی– با اعلام سازمان مبارزه با دوپینگ کشور استونی هیکی نابی قهرمان کهنه‌کار کشتی فرنگی این کشور به دلیل مثبت شدن آزمایش دوپینگ با دو سال محرومیت روبرو می‌شود و فرصت حضور در سومین المپیک خود را از دست خواهد داد.

خبر دوپینگ نابی در ابتدای سال ۲۰۲۱ اولین بار در رسانه‌های این کشور مطرح شد اما وی توانست با کمک وکلایش از تعلیق موقت خود جلوگیری کرده و حتی در تورنمنت پیتلاسینسکی لهستان نیز کشتی گرفت که با نتیجه ۱-۱ مقابل علی اکبر یوسفی شکست خورد. اما حالا با تایید محرومیتش فرصت حضور در المپیک ۲۰۲۰ را از دست خواهد داد. با محرومیت وی کشور استونی در این وزن از کشتی‌گیر دیگری به نام آرتور ویتیتین استفاده می‌کند.

نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن پیش از این در دیدار نهایی مسابقات جهانی ۲۰۱۳ مغلوب امیر علی‌اکبری شد اما با مثبت شدن دوپینگ نماینده کشورمان دومین طلای جهانی خود را نیز پس از ۷ سال تصاحب کرد. وی یک بار هم در سال ۲۰۰۶ در وزن ۹۶ کیلوگرم قهرمان جهان شده بود. هیکی نابی علاوه بر این ۱ نقره و ۲ برنز جهان نیز در کارنامه دارد. آخرین موفقیت وی مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان بود که با شکست امیر قاسمی منجزی در دیدار رده‌بندی به دست آمد.

گفتنی است هیکی نابی در رده پنجم رنکینگ المپیکی قرار داشت و با توجه به اینکه کشور کوبا نیز در این وزن از میخاین لوپز به جای اسکار پینو نفر سوم رنکینگ استفاده خواهد کرد وی در جایگاه چهارم سیدبندی المپیک قرار می‌گرفت. حالا با کنار رفتن نابی جایگاه چهارمی سیدبندی المپیک در این وزن به احتمال فراوان به امین میرزازاده از کشورمان خواهد رسید که در بالای جدول در گروه رضا کایالپ قهرمان جهان قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *