خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

همه چیز درباره محرومیت ورزش روسیه از میزبانی و حضور در مسابقات مختلف

محرومیت کشور روسیه از میادین معتبر ورزشی- مسابقات جهانی2022 و 2023
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

18 بهمن 1399


ساعت :

۱۷:۵۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

با اعلام اتحادیه جهانی کشتی، روسیه با یک سال تاخیر در سال ۲۰۲۳ میزبان مسابقات جهانی کشتی خواهد بود.


خانه کشتی– کمتر از دو ماه پیش بود که با رای نهایی دادگاه حکمیت ورزش CAS، نام و پرچم کشور روسیه به مدت دو سال از حضور در مسابقات معتبر محروم شد. بر اساس این حکم ورزشکاران روس در المپیک توکیو تحت پرچم المپیک و با نامی متفاوت شرکت خواهند کرد. محرومیتی که احتمالا شامل مسابقات جهانی کشتی در دو سال آینده نیز خواهد شد.

بخش دیگر این حکم محرومیت روسیه از میزبانی مسابقات “عمده” در سطح جهانی تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی است. البته در این حکم اشاره شده که در صورت غیر ممکن بودن انتقال میزبانی به کشور دیگر، روسیه می‌تواند میزبان مسابقاتی باشد که میزبانی آن از قبل به این کشور واگذار شده است.

اما اتحادیه جهانی کشتی که پیش‌تر میزبانی مسابقات جهانی ۲۰۲۲ را به شهر کراسنویارسک روسیه واگذار کرده بود، با انتشار بیانه‌ای به دلیل محرومیت روسیه میزبانی را از این کشور گرفت تا شهر بلگراد صربستان میزبان مسابقات کشتی قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ باشد. این شهر چندی پیش میزبانی مسابقات جام جهانی انفرادی را عهده‌دار شده بود.

بر اساس بیانیه اتحادیه جهانی کشتی، بلگراد صربستان برای میزبانی مسابقات جهانی ۲۰۲۳ کاندید شده بود، اما با تصمیم جدید این شهر یک سال زودتر میزبان رقابت‌های جهانی سال ۲۰۲۲ خواهد بود و به جای آن میزبانی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ که حکم انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را نیز دارد به کشور روسیه می‌رسد. جابجایی که چندان به ضرر روس‌ها نخواهد بود!

گفتنی است مسابقات جهانی ۲۰۲۱ در شهر اسلو نروژ برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *