خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

مدال برنز آبراهام کونیدو مرحمی بر ناکامی فرانک چامیزو برای کشتی ایتالیا در المپیک

آبراهام کونیدو و فرانک چامیزو
نویسنده:

امین کوهساریان

تاریخ :

2 شهریور 1400


ساعت :

۲۲:۵۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

ایتالیایی ها روی مدال فرانک چامیزو در المپیک توکیو حساب ویژه ای باز کرده بودند، اما… 


خانه کشتیفرانک چامیزو کشتی گیر ۲۹ ساله و کوبایی الاصل که یک مدال برنز جهان با پرچم کوبا در کارنامه دارد، بعد از ازدواج با یک کشتی گیر زن ایتالیایی تابعیت این کشور را گرفت. چامیزو پس از آن با نمایش های خیره کننده اش در مسابقات مختلف به یکی از سرشناس ترین کشتی گیران دنیا تبدیل شد و تا به الان یک برنز المپیک، دو طلا و یک نقره قهرمانی جهان و چهار طلا و دو برنز قهرمانی اروپا را برای ایتالیا به ارمغان آورد تا مسئولان ورزش و کشتی ایتالیا را مجاب کنند کشتی گیران دیگری از کشورهای دیگر به خدمت بگیرند.

از این رو آنها آبراهام کونیدو دیگر کشتی گیر کوبایی الاصل و ۲۸ ساله را که از حیث فنی و تکنیکی در قد و قواره های چامیزو نبود و همواره یک کشتی گیر متوسط محسوب می شد و یک برنز پان آمریکن را در کارنامه داشت را به خدمت گرفتند. کونیدو تا پیش از المپیک توکیو برای ایتالیا یک برنز قهرمانی اروپا و یک برنز قهرمانی جهان بدست آورد، ولی تا آخرین لحظات یعنی انتخابی المپیک جهانی(بلغارستان) موفق به کسب سهمیه المپیک نشده بود و نهایتا در این مسابقات با صعود به فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شد تا به همراه چامیزو نماینده های کشتی ایتالیا در المپیک باشند.

درحالی که چامیزو که به همراه سیداکوف و کایل دیک از امیدهای اصلی  وزن ۷۴ کیلوگرم برای کسب مدال المپیک بودند، در ابتدا دیک و بعد چامیزو اسیر شگفتی سازی حبیب کادی محمداف کشتی گیر روسی الاصل بلاروس شدند و در مقابل این کشتی گیر باانگیزه شکست خوردند و به رده بندی رسیدند. در این دیدار هم کایل دیک مقتدرانه چامیزو را مغلوب کرد و به این صورت نقشه های ایتالیایی ها برای کسب مدال چامیزو نقش بر آب شد.

کونیدو اما با کشتی های خوبی که گرفت و تنها با یک شکست مقابل کایل اسنایدر در میان بهت همگان به مدال برنز المپیک رسید تا برای ایتالیایی ها جبران مافات کرده و مدالی که ورزش ایتالیا از کشتی آزاد انتظار داشت، به دست آید. 

اما نکته جالب توجه در مورد کونیدو این است که وی در مقابل اکثر کشتی گیران کشورمان از جمله رضا یزدانی، محمدحسین محمدیان، علیرضا کریمی و حامد طالبی زرین کمر  با اختلاف یا با امتیاز عالی شکست خورده است و در واقع بازنده مطلق کشتی گیران کشورمان بوده است، اما حالا او مدال المپیک دارد و کشتی گیران نامبرده در حسرتش به سر می برند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *