خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

مدال کمیل قاسمی از دید روس‌ها دور نماند

کمیل قاسمی- المپیک لندن
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

13 شهریور 1401


ساعت :

۱۶:۵۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

هفته گذشته و طی مراسمی، مدال طلای المپیک لندن پس از ده سال به او اهدا شد که این موضوع، از دید رسانه های روسی دور نماند.


اختصاصی خانه کشتی– کمیل قاسمی، سنگین وزن پرافتخار کشتی ایران طی روزهای گذشته مدال طلای خود در المپیک لندن را از دستان رئیس فدراسیون کشتی دریافت کرد.

در جریان المپیک ۲۰۱۲ لندن، کمیل قاسمی در نیمه نهایی مقابل آرتور تایمازوف شکست خورد و در رده بندی به مدال برنز رسید. پس از این مسابقات در سال های گذشته با مثبت اعلام شدن دوپینگ تایمازوف و مودزمانشویلی، قهرمان و نایب قهرمان المپیک لندن، مدال طلای این مسابقات به کمیل قاسمی رسید. در همان زمان روس ها تلاش زیادی کردند تا این مدال به بلال ماخوف، دیگر برنزی المپیک برسد اما نهایتا این مدال به صورت مشترک به قاسمی و ماخوف اهدا شد و مراسم اهدای مدال کمیل قاسمی، از دید روس ها دور نماند.

یک سایت روسی با اشاره به مراسم اهدای مدال قهرمان المپیک لندن، نوشت:

کمیل قاسمی ده سال پس از حضور در المپیک لندن، مدال طلای این مسابقات را دریافت کرد. مراسم اهدای جوایز اول شهریورماه در خانه کشتی تهران برگزار شد، جایی که این روزها تیم ملی کشتی آزاد ایران در آن خود را برای حضور در مسابقات جهانی بلگراد آماده می کند.

این مدال توسط علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی به سنگین وزن پر افتخار ایران اهدا شد و محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک ایران نیز در این مراسم حضور داشت.

یادآور می‌شویم که در لندن، کمیل قاسمی و بلال ماخوف روسی بر سکوی سوم مسابقات ایستادند. با این حال، در سال ۲۰۱۹ هر دو قهرمان المپیک یعنی آرتور تایمازوف از ازبکستان، و دیوید مدزمانشویلی از گرجستان، پس از مثبت شدن تست دوپینگ شان، سکوی خود را از دست دادند.

گفتنی است کمیل قاسمی ۳۴ ساله اهل استان مازندران است که قطب پیشرو کشتی ایران به شمار می رود. یازدهمین قهرمان المپیک تاریخ کشتی ایران همچنین دارنده مدال نقره بازی های ۲۰۱۶ ریو و قهرمانی جهان ۲۰۱۴ تاشکند است.

بلال ماخوف هم متعاقبا مدال طلای بازی‌های لندن را دریافت خواهد کرد.

 


*مدال طلای المپیک به کمیل قاسمی اهدا شد

برچسب‌ها:
2 دیدگاه برای “مدال کمیل قاسمی از دید روس‌ها دور نماند
  1. علیرضا گفت:

    نمونه های دوپینگ سال ۲۰۰۸ به قبل دور ریخته شده و قابل پیگیری نیست به همین دلیل دوپینگ المپیک ۲۰۰۴ قابل اثبات نیست.

  2. علی رضا گفت:

    سلام
    لطفا مدال بقیه سنگین وزنهای دیگه ای که با تایمازوف کشتی گرفتند رو پیگیری نماید مثل طلای علیرضا رضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *