خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

مربی تیم ملی کشتی جوانان: قبلا در حضور روسیه هم قهرمان شدیم؛ تیم ما نسبت به قبل جوان تر است

آرش مرادی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

22 مرداد 1402


ساعت :

۹:۴۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان شرایط ملی پوشان برای حضور در مسابقات جهانی را مطلوب ارزیابی کرد.


اختصاصی خانه کشتی– تیم ملی کشتی آزاد از ۲۳ مرداد در مسابقات جوانان جهان به روی تشک می رود و شاگردان محسن کاوه به دنبال کسب سومین قهرمانی پیاپی در دنیا هستند.

آرش مرادی مربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان، در گفت و گو با خانه کشتی درباره شرایط ملی پوشان گفت:

در شش- هفت ماهی که کار کرده ایم بچه ها شرایط خوبی دارند و از نظر آمادگی و وزنی در شرایط مناسبی هستند. بچه هایی هم که بیمار شده بودند بهبود پیدا کرده اند و در وضعیت عالی هستند.

او درباره تغییر برخی کشتی گیران در اوزان مختلف نسبت به ترکیب رقابت های قهرمانی آسیا، گفت:

در ۵۷ کیلوگرم ابراهیم خواری در اولین تجربه بین المللی اش دوم شد اما احمد جوان نفر سوم امیدها و جوانان جهان است و میدان های بیشتری دیده. جوان در بزرگسالان هم مدعی بوده و با توجه به تجربه ای که دارد تصمیم گرفته شد او در جهانی کشتی بگیرد.

مرادی ادامه داد:

در ۶۵ کیلوگرم محمدرضا شاکری کشتی گیر اصلی ماست که او را برای جهانی گذاشتیم؛ در این وزن ابراهیم الهی به قهرمانی آسیا رفت که نتیجه خوبی هم نگرفت اما شاکری در وضعیت خوبی قرار دارد و انگیزه بالایی هم دارد که می تواند مدال طلا کسب کند.

او افزود:

در سنگین وزن هم امیررضا معصومی در یک سال توانست سه مدال بگیرد و امسال می تواند باز هم طلا بگیرد.

این مربی مازندرانی درباره بازگشت روسیه به مسابقات و مصاف با کشتی گیران این کشور، عنوان کرد:

تیم جوانان ما در روسیه هم اول شده بود و بچه های ما در شرایطی هستند که می توانند مدال بگیرند؛ تنها نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که بچه های تیم جوانان نسبت به سال های قبل کم تجربه تر اند و تیم ما پوست اندازی کرده، اکثر بچه ها اولین سال خود در جوانان را پشت سر می گذارند و امیدواریم بتوانند بهترین نتیجه را بگیرند.

مرادی در پایان درباره فعالیت خود در عرصه سازندگی که منجر به معرفی چند کشتی گیر به تیم های ملی شده، گفت:

من در یک شهر کوچک در ارطه در استان مازندران کار می کنم؛ در شهر ما دو باشگاه کشتی هست که مالک هر دو خودم هستم و شاگردانی مانند علی و رضا مومنی را به تیم های ملی تحویل داده ایم. نفراتی مانند آرمین حبیب زاده هم چند ماه است پیش ما تمرین می کند و امیررضا صحرایی هم همینطور. در باشگاه مهدی زمانی که در نوجوانان ملی پوش بوده هم دستیار من است و در یک شهر کوچک مشغول سازندگی هستیم. باشگاه متعلق به خودم است و تمام هزینه ها هم بر عهده خودم، سعی داریم در این باشگاه به کشتی خدمت کنیم و شرایطی هم فراهم کرده ایم که هرکس بضاعت مالی نداشت بتواند رایگان تمرین کند و لباس تمرین هم به او می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *