خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

مسعود نصیری: امیدوارم کشتی ساحلی وارد المپیک شود؛ همه ملی پوشان شانس قهرمانی هستند

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

21 مهر 1402


ساعت :

۲۰:۱۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

سرپرست تیم ملی کشتی ساحلی ایران از شانس بالای ملی پوشان برای موفقیت در مسابقات جهانی گفت.


اختصاصی خانه کشتی– مسابقات جهانی کشتی ساحلی روزهای ۲۲ و ۲۳ مهرماه در ترکیه برگزار می شود که تیم ایران با ترکیب پژمان ذوالفقار، رضا عبداله پور، حسین عباس پور، حمید زرین پیکر، هادی وفایی پور، اشکان عزیزی، عرفان جعفری و محمد علی تبار راهی این مسابقات می شود.

مسعود نصیری سرپرست تیم ایران در گفت و گوی اختصاصی با خانه کشتی، درباره شرایط ملی پوشان گفت:

خداراشکر شرایط تیم خوبی داریم؛ این مسابقات آخرین مرحله مسابقات کشتی ساحلی برای شرکت در بازی های ساحلی اندونزی است و ما سعی کردیم از حداکثر ظرفیت کشتی ساحلی استفاده کنیم و امیدواریم بچه ها نتایج خوبی بگیرند. ما دو تیم به مسابقات اعزام می کنیم که امیدواریم با دست پر و حداکثر سهمیه برگردیم.

او درباره اقبال به این رشته و احتمال حضور آن در المپیک های پیش رو گفت:

فدراسیون جهانی کشتی ساحلی تلاش زیادی دارد تا این مسابقات را وارد المپیک کند و تا حد زیادی موفق بوده؛ در حال حاضر هر ساله چند مسابقه رنکینگ خوب برگزار می شود و این احتمال بالاست.

نصیری درباره عملکرد خود در سال های اخیر به عنوان سرپرست کشتی ساحلی و پیشرفت این حوزه، عنوان کرد:

از سالی که من قهرمان جهان شدم تا الان سطح مسابقات رشد زیادی داشته اما کشتی ساحلی در ایران چندان دیده نمی شود. در دو سه سال اخیر تیم را با سختی های زیادی اعزام کرده ایم، و فدراسیون هم باید از طرف کمیته بین المللی المپیک برای کشتی ساحلی بودجه داشته باشد که دوستان کمی همکاری نمی کنند و فدراسیون کشتی هم در کشتی آزاد و فرنگی اعزام های زیادی دارد که نمی توان به آن ها خرده گرفت. هر چند انتظارات ما زیاد است، چون برخی نفرات ممکن است در کشتی آزاد و فرنگی پشت خط بمانند اما پتانسیل موفقیت در کشتی ساحلی را داشته باشند و گرفتن یک مدال جهانی در بازی های ساحلی در زندگی و آینده آن ها موثر باشد.

او ادامه داد:

امیدوارم از این به بعد حمایت بیشتری صورت بگیرد و بچه های این حوزه با روحیه بیشتری کار را دنبال کنند.

سرپرست تیم ملی کشتی ساحلی در پاسخ به این سوال که با توجه به شباهت کشتی لوچو در مازندران و کشتی ساحلی، چه برنامه ای برای تعامل میان این دو حوزه و افزایش اقبال به کشتی ساحلی دارد، گفت:

کشتی لوچو مازندران بسیار شبیه به کشتی ساحلی است، با این اختلاف که در کشتی ساحلی هر عضوی از بدن به زمین بخورد و نتوانید فن اجرا کنید، یک امتیاز از دست می دهید اما در کشتی لوچو این موضوع اینقدر سخت گیرانه نیست و کشتی ساحلی شاید سخت تر از لوچو باشد. الان نفراتی که در کشتی لوچو فعالیت دارند، در کشتی ساحلی بسیار موفق اند و این دو می توانند به هم کمک کنند.

او ادامه داد:

ما برنامه هایی داریم که در سال های آینده یک مسابقه جایزه بزرگ داشته باشیم و بتوانیم در کنار بازی های ساحلی که هرساله در مازندران برگزار می شود، کشتی ساحلی را هم پر رنگ کنیم تا این رشته در آینده اگر وارد المپیک شد، بتواند برای ایران افتخار آفرینی کند.

نصیری در پایان درباره شانس ملی پوشان ایران برای قهرمانی در مسابقات جهانی ترکیه گفت:

من به تیم ایران خیلی خوش بینم که نفراتی از جمله پژمان ذوالفقار، رضا عبدالله پور، حسین عباسپور، حمید زرین پیکر، هادی وفایی پور و محمدعلی تبار در ترکیب تیم هستند که همگی جزو نفرات برتر کشتی آزاد هستند یا در کشتی لوچو هم همیشه سرآمد بوده اند. امسال با صحبتی که با دکتر دبیر داشتم درخواست کردم که بتوانیم دو تیم اعزام کنیم و ایشان هم موافقت کردند که امیدوارم بتوانیم در این مرحله امتیاز خوبی بگیریم و همه بچه ها در بازی های اندونزی دست پر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *