خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

مسیر شفاف تیلور و رفقا در راه المپیک؛ ملی پوشان آمریکا چگونه انتخاب می شوند؟

دیوید تیلور
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

15 آذر 1402


ساعت :

۱۰:۴۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

رقابت های انتخابی کشتی آمریکا برای المپیک پاریس، با مسیری متفاوت برگزار خواهد شد.


اختصاصی خانه کشتی– با پایان رقابت های جهانی ۲۰۲۳، کشورها رسما فعالیت خود را برای حضور در المپیک پاریس آغاز کرده و هر کشوری با وضع قوانین انتخابی، به دنبال گلچین کردن بهترین نفرات برای حضور در فستیوال پنج حلقه است.

آمریکا یکی از کشورهایی است که همیشه ملی پوشان خود را بر اساس انتخابی و رقابت مستقیم چینش کرده و امسال هم کشتی گیران این کشور برای حضور در المپیک باید در سیستم انتخابی حاضر شوند که در ادامه نکات جالبی از فرآیند انتخابی این کشور را می خوانید:

* این مسابقه طی روزهای ۱۹ و ۲۰ آپریل سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. در پایان روز اول دو نفر فینالیست مشخص شده و رقابت فینال به شکل ۲ برد از ۳ کشتی در روز دوم خواهد بود.

* رقابتهای گزینشی قاره آمریکا قبل از انتخابی آمریکا خواهد بود و نماینده آمریکا در آن رقابت بر اساس فرآیند دیگری مشخص می‌شود اما رقابت گزینشی جهانی مرحله آخر حدود ۱ ماه بعد خواهد بود و هرکسی که فاتح انتخابی آمریکا شود خودش برای کسب سهمیه به ترکیه می‌رود.

* جدول مسابقات انتخابی آمریکا بدون قرعه‌کشی و بر اساس سیدبندی کمیته فنی خواهد بود. یعنی نفرات مطرح بر اساس نتایج گذشته سیدهای بالاتر را دریافت کرده تا در مراحل اولیه به یکدیگر برخورد نکنند.

* کایل دیک ( ۷۴ کیلوگرم)، دیوید تیلور (۸۶ کیلوگرم)، کایل اسنایدر (۹۷ کیلوگرم) و میسون پاریس (۱۲۵ کیلوگرم) که در جهانی بلگراد مدال و سهمیه گرفتند به طور کلی از مسابقات روز اول معاف خواهند بود. در این ۴ وزن کشتی گیری که در روز اول سایرین را شکست دهد در روز دوم با این افراد روبرو خواهد شد.

* آمریکا در دو وزن ۵۷ و ۶۵ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه نشد. در این دو وزن تمام نفرات در روز نخست مسابقه داده و دو نفر فینالیست در روز دوم به شکل ۲ از ۳ به مصاف هم خواهند رفت.

* ویتو آروجا (۶۱ کیلوگرم)، زین رترفورد (۷۰ کیلوگرم) و زاهید والنسیا (۹۲ کیلوگرم) که در جهانی ۲۰۲۳ در اوزان غیرالمپیکی مدال گرفتند باید مثل سایرین از روز اول کشتی بگیرند اما در صورت حضور در وزن المپیکی پایین تر یا بالاتر، این امتیاز را خواهند داشت که در روز اول تا مرحله نیمه نهایی استراحت کرده و سپس وارد رقابت ها شوند.

* مسابقه انتخابی هر وزن تنها در صورت مصدومیت ۴ نفری که در جهانی ۲۰۲۳ بلگراد مدال و سهمیه گرفتند به تعویق خواهد افتاد. در صورت مصدومیت سایر نفرات فرصت مجددی در کار نخواهد بود.

* کشتی گیران حاضر در مرحله نهایی انتخابی آمریکا از طرق مختلف مشخص خواهد شد. تمام کسانی که بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ حداقل یکبار عضو تیم ملی آمریکا بوده اند اجازه حضور در این مسابقه را دارند، علاوه بر آن ۳ تورنمنت انتخابی کوچک تر نیز برگزار می شود و به قهرمانان مسابقات نوجوانان، جوانان و زیر ۲۳ سال جهان نیز اجازه حضور داده شده است.

* کشتی گیر منتخب فقط در صورت انصراف، مصدومیت یا سرپیچی از قوانین فدراسیون کشتی امریکا ممکن است با نفر بعدی جایگزین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *