خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

مشمع چیان، مربی برتر لیگ فرنگی: رعد پدافند امسال شانس حضور روی سکو را دارد

رضا مشمع چیان - عکاس مجتبی شورمیج
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

11 آبان 1402


ساعت :

۲۳:۳۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مربی تیم کشتی فرنگی رعد پدافند درباره حضور این تیم در لیگ برتر توضیح داد.


اختصاصی خانه کشتی– تیم رعد پدافند یکی از تیم هایی است که هر ساله در لیگ های برتر کشتی آزاد و فرنگی، حضوری ثابت دارد. این تیم امسال هم در لیگ برتر کشتی فرنگی شرکت کرده و قرار است با استفاده از کشتی گیران سرباز به مصاف رقبا برود.

رضا مشمع چیان، مربی تیم کشتی فرنگی رعد پدافند، در گفت و گوی اختصاصی با خانه کشتی درباره حضور در کادر فنی این تیم در لیگ برتر گفت:

سال گذشته با تیم بانک شهر در مسابقات جام باشگاه های جهان قهرمان شدیم که من مدیرفنی تیم بودم. امسال هم با تیم رعد پدافند در لیگ کشتی فرنگی حضور دارم و به دنبال موفقیت هستیم.

او درباره حضور مستمر این تیم در لیگ برتر کشتی گفت:

تمام اعضای تیم یا سرباز و یا از کادر بدنه ارتش و نیروهای مسلح هستند که هدف اصلی ما، قرار گرفتن سرباز ها در جریان مسابقات است؛ یعنی سربازهایی که قرار است ۲ سال خدمت سربازی را طی کنند از دوره و رشته قهرمانی خود دور نشوند. اکثر افرادی هم که در تیم های رعد پدافند کشتی گرفته اند، افرادی بوده اند که بعد از پایان دوران خدمت، در تیم های ملی بوده اند و قهرمان جهان و المپیک شده اند. مثل کامران قاسمپور، برادران گرایی، علیرضا کریمی و… همه این نفرات پیش ما خدمت کردند و کشتی میگرفتند.

او ادامه داد:

قصد ما حضور در لیگ برای قهرمانی و کسب مقام نیست، چون اکثر اوقات اسپانسرهای ما خیلی قوی نبوده اند و به دلیل اینکه تیم ما نظامی است، نمی توانیم هر اسپانسری را قبول کنیم و هدف ما حضور بچه ها در مسابقات است. تمام زحمات کادر تیم هم برای بهتر دیده شدن زحمات کشتی گیرهاست. کشتی گیر شاید با یک باخت در مسابقات کشوری حذف شود اما در لیگ می تواند چند کشتی بگیرد و دیده شود، اگر هم ببازند امکان جبران دارند. از طرفی بارها نفرات گمنام در لیگ بر نفرات مطرح غلبه کرده اند و باعث جلب توجه کادرفنی شده اند.

مشمع چیان درباره فایده حضور تیم رعد پدافند با کشتی گیران سرباز در لیگ برتر گفت:

با توجه به اینکه سربازانی که در اختیار تیم رعد پدافند هستند همگی از قهرمانان کشتی اند، این حضور در لیگ به حفظ آمادگی آن ها و حضور در کوران قهرمانی کمک می کند که این آمادگی بالا، لازمه یک فرد نظامی و سرباز نظامی هم هست.

او افزود:

امسال سازمان لیگ کار بسیار خوبی کرده و لیگ بسیار منعطف شده است؛ قبلا ما در لیگ مشکلات مختلفی داشتیم اما کادر فعلی مدیریت سازمان لیگ، دکتر یاری، آقای رنجبر و آقای حسینی خیلی منعطف عمل کرده اند و در این چند سالی که در راس سازمان لیگ هستند، همه جوره به پویایی لیگ کمک کرده اند. قبلا چنین جوی وجود نداشت اما الان خیلی بهتر شده.

مربی تیم رعد پدافند درباره انتخاب خود به عنوان مربی برتر هفته اول از دور رفت مسابقات، گفت:

من از سازمان لیگ هم تشکر می کنم که در دور رفت من را به عنوان بهترین مربی انتخاب کردند، چون خیلی مربیان پیشکسوت تر از من هم حضور داشتند اما تشکر می کنم که من را به عنوان مربی برتر هفته اول دور رفت لیگ برتر انتخاب کردند.

او درباره حضور تیم رعد پدافند در لیگ برتر کشتی آزاد گفت:

امسال فقط در کشتی فرنگی هستیم و در آزاد تیم نداریم.

مشمع چیان در پایان گفت:

با توجه به اینکه اکثر بچه ها در اردوی تیم ملی نظامیان برای اعزام به مسابقات جهانی سیزم هستند، دستمان کمی بسته است اما فکر می کنم با توجه به شرایط موجود، تیم ما امسال شانس حضور روی سکو را داشته باشد.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *