خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

مصطفی طغانی: شانس حضور در بازی های آسیایی را دارم؛ درآمد ما فقط از لیگ است

امیررضا معصومی- مصطفی طغانی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

21 مرداد 1402


ساعت :

۱۷:۰۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مدعی سنگین وزن کشتی آزاد از شانس خود برای اعزام به بازی های آسیایی گفت.


اختصاصی خانه کشتی– سال گذشته دایره مدعیان سنگین وزن ایران یک مهمان جدید داشت؛ مصطفی طغانی، سنگین وزن کشتی آزاد خراسان موفق شد خودش را وارد جمع مدعیان وزن ۱۲۵ کیلوگرم کند. او ابتدا در مسابقات قهرمانی کشور به مقام سوم رسید، در جام باشگاه های جهان در عضویت تیم هند کشتی های قابل توجهی گرفت، سپس در جام تختی به مقام سوم رسید و در جام یاشاردوغو موفق شد مدال طلا را کسب کند و از حالا برای رقبای این وزن در سال المپیک خط و نشان بکشد.

طغانی درباره عملکرد خود در جام تختی گفت:

من برنامه ریزی های زیادی برای حضور در جام تختی کرده بودم اما در کشتی سوم مقابل امیرحسین زارع، کشتی از دستم خارج شد و سر همان اشتباهاتی که داشتم و تکراری هم بود، نتوانستم به فینال برسم. بعد از آن در اردو بودم و در فشار اردو به یاشاردوغو رفتم که کشتی های خوبی گرفتم.

او درباره احتمال اعزامش به مسابقات امیدهای جهان گفت:

دقیقا مشخص نشده برای اعزام به امیدهای جهان چه کسانی شانس دارند، اما من در اردوها بودم و در اردوی آخر از ناحیه آرنج آسیب دیدم که کادرفنی صلاح دانست در این اردو نباشم و اگر شرایطم بهتر شود، از اردوی بعد بر می گردم.

طغانی که پس از جام یاشاردوغو در لیگ دسته اول هم کشتی های خوبی گرفته بود، با اشاره به حاشیه پیش آمده در فینال مقابل امیررضا معصومی عنوان کرد:

در فینال لیگ یک کشتی خوبی با معصومی گرفتم و هر دو نفر جنگیدیم اما جدا از نتیجه، امیررضا یک حرکتی انجام داد که هم به من و هم به تیم ما بی احترامی شد که نمی شد آن لحظه که روی تشک هستم، آن حرکت را بی جواب بگذارم و خودم را هم کنترل کردم که مشکلی پیش نیاید چون به هرحال ورزش همین است و پیش می آید.

«برنامه پیش رو برای مسابقات مختلف و احتمال اعزام به رقابت های بازی های آسیایی یا داخل سالن چیست؟» نفر سوم جام تختی در پاسخ به این سوال، عنوان کرد:

برای مسابقات بازی های آسیایی که شانس اعزام دارم، اما بازی های داخل سالن ابتدا قرار بود آبان برگزار شود که به پایان سال موکول شده که تاریخ آن بعد از مسابقات قهرمانی کشور است. به صورت دقیق مشخص نشده در چه تورنمنتی شرکت خواهیم کرد و فعلا تمریناتمان را پیگیری می کنیم.

این آزادکار خراسانی اشاره ای هم به وضعیت معیشتی کشتی گیران داشت و درباره شرایط شغلی خود، گفت:

ما که نمی توانیم شغل خاصی داشته باشیم چون همیشه سر تمرین یا اردو هستیم و همین قرارداد لیگ که هست را در طول سال تقسیم می کنیم و شغل خاصی نیست فعلا.

طغانی با اشاره به اینکه تا کنون هیچ حمایتی از او صورت نگرفته، افزود:

ما که چیزی ندیده ایم اما انشالله که رنگ مدال هایمان بهتر و با ارزش تر شود، حمایت هم صورت بگیرد، اما تا الان حمایتی نبوده و روزمرگی من با قراردادی که از لیگ گرفته ام تامین می شود. اما در کل قرارداد آنچنانی هم نداریم و باید با همین هزینه خودمان را تا لیگ برتر بکشانیم.

مدعی سنگین وزن کشتی آزاد ایران در پایان با اشاره به سال پیش رو و رویای حضور در المپیک، گفت:

کادر فنی که برنامه های خیلی خوبی برای ما دارند، اما خودم هم یک برنامه ریزی دارم که بتوانم به مصاف رقبا بروم، چون می دانم رقبایم قهرمان المپیک و جهان هستند و برنامه ریزی دارم تا بتوانم به آن ها برسم و دوبنده تیم ملی را در المپیک بر تن کنم.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *