خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

مصلایی پور: برای کسب کرسی در اتحادیه جهانی باید نگاه ویژه ای به داوری داشته باشیم

محمد مصلایی پور- المپیک توکیو
نویسنده:

مجتبی شورمیج

تاریخ :

6 مرداد 1400


ساعت :

۱۵:۴۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

محمد مصلایی پور تنها نماینده داوری کشتی کشورمان در المپیک توکیو به گفتگو با خبرنگار خانه کشتی پرداخت.


خانه کشتیمحمد مصلایی پور داور درجه S1  کشورمان در خصوص حضورش در المپیک توکیو به خبرنگار خانه کشتی گفت:

کلینیک مسابقات المپیک به صورت وبینار برگزار شد. در ابتدای این وبینار، رئیس کمیته داوران اتحادیه جهانی کشتی اذعان داشت که ما از سال ۲۰۱۷ تا اخرین مسابقه که مسابقات گزینشی بلغارستان بود، در مسابقات مختلف قاره ای، جهانی، رنکینگ ها و گزینشی ها داوران را یک به یک مورد ارزیابی قرار دادیم و نتیجه این ارزیابی، لیستی بود که از طریق اتحادیه جهانی منتشر شد.

وی در ادامه افزود:

حدود ۱۰۰ داور درجه s1 در دنیا هستند که ۴۳ داور از داوران درجه S1 دنیا به عنوان داور قضاوت کننده در این مسابقات انتخاب شدند. خوشبختانه اسم‌ بنده هم در این لیست هست و به عنوان تنها نماینده داوری ایران در این مسابقات حضور دارم و عازم کشور ژاپن خواهیم شد. امیدوارم نماینده شایسته ای برای جامعه داوری کشور باشم. از زحمات آقای سعید یوسفی مسئول روابط بین الملل فدراسیون کشتی به خاطر تمام پیگیری هایی که جهت کارهای بنده با اتحادیه جهانی انجام دادند تشکر و قدردانی می کنم.

داور بین المللی کشورمان در خصوص جذب اسپانسر توسط کمیته داوران گفت:

قبل از مسابقات لیگ برتر سال ۱۳۹۹، ما با چندین شرکت جلسات مختلفی داشتیم که در نهایت با شرکت رسا آوا خاورمیانه به تفاهم رسیدیم و قراردادی تا پایان سال ۱۴۰۰ جهت اسپانسری مسابقات داخلی که به صورت مستقیم از تلوزیون پخش می شود، منعقد گردید. تا این لحظه این شرکت به ۲/۳ تعهدات خود عمل کرده و مابقی تعهدات خود را متاسفانه انجام نداده است. اگر تا شروع لیگ آتی مابقی تعهدات خود را پرداخت نکند ما مجبور به فسخ قرارداد با این شرکت و انعقاد قراراداد با شرکت جدید خواهیم بود. پول حاصل از این اسپانسری تا به این لحظه به خاطر قوانین وزارتخانه که اجازه نمی دهد کمیسیون داوران، حساب مستقل و جداگانه ای داشته باشد، فعلا به حساب فدراسیون کشتی واریز شده است.

مصلایی پور در خصوص شیوع بیماری کرونا و تاثیرات منفی آن خاطر نشان کرد:

متاسفانه زمان انعقاد این قرار داد مصادف شد با شیوع ویروس کرونا و به همین خاطر خیلی از مسابقات داخلی مانند سالهای قبل برگزار نشد و اگر این امر میسر می شد، مبلغ قابل توجهی از رده اسپانسری حاصل می گردید.

وی در خصوص علت دعوت نشدن از نیما صادقی برای قضاوت در المپیک توضیح داد:

به غیر از بنده، آقایان سعید عباسی، نیما صادقی و مهدی بشیرزاده از داوران درجه S1 حال حاضر فدراسیون کشتی ایران هستند که عدم‌ حضورشان در المپیک چیزی از ارزش های این عزیزان کم نخواهد کرد. حدود ۱۰۰ داور درجه یک در دنیا هستند که ۴۳ داور برای قضاوت در مسابقات کشتی المپیک انتخاب شدند. این نظر اتحادیه جهانی می باشد و به عنوان زیر مجموعه این‌ اتحادیه به نظرشان احترام می گذاریم. ما برای کسب کرسی و کسب جایگاه در اتحادیه جهانی کشتی باید نگاه ویژه ای به داوری داشته باشیم و این مستلزم این است که فدراسیون کشتی، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت همه جانبه ای را در این زمینه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *