خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

مهدی هاشمی: من فقط کری خواندم و توهینی نکردم؛ نمی دانم با این رفتارها دنبال چه هستند!

مهدی هاشمی - هادی حبیبی - عکاس مجتبی شورمیج
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

1 آذر 1402


ساعت :

۱۴:۴۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مهدی هاشمی درباره دلایل اتفاقات رخ داده در لیگ برتر کشتی آزاد توضیح داد.


اختصاصی خانه کشتی– روز گذشته در جریان رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد، در دیدار سنگین وزن بین تیم های بانک شهر و دانشگاه آزاد بابل، اتفاقاتی جنجالی رخ داد.

بعد از پیروزی ۵ بر ۰ مهدی هاشمی مقابل محمد علی تبار، روی تشک دعوا و درگیری پیش آمد که محمد علی تبار در گفت و گو با ایسنا، دلایل خود را بیان کرد و معتقد بود هاشمی حرکات زشتی انجام داده است.

مهدی هاشمی سنگین وزن جویباری نیز در گفت و گوی اختصاصی با خانه کشتی، درباره دلیل این اتفاق گفت:

شاید شیوه صحبت کردن من به مذاق کسی خوش نیاید، اما من برای پنجمین بار بود که با آقای علی تبار کشتی می گرفتم. دو بار در کشتی سنتی و سه بار روی تشک. من سه بار روی تشک پیروز شدم و یک بار در لوچو. یک بار که نمی دانم شانس بود یا حماقت خودم، آقای علی تبار مدام در گوش من در محله خودشان صحبت می کرد و آنجا کشتی از دست من در رفت. ایشان بعد از آن روی دوش بچه محل هایش رفت و می گفت اینجا بابل است، اینجا فلان کار را می کنند و… ما هم چیزی نگفتیم که به من فحش هم دادند اما ما چیزی نگفتیم و برگشتیم. این موضوع برای ۴ ماه پیش است. گذشت تا روز جمعه که مسابقات استانی برگزار شد و من به فینال رسیدم. حالا بماند که اصلا جایگاه ایشان در فینال نبود که آن را کمیته فنی و داوران باید قضاوت کنند، اما نظر شخصی من این است که حق رضا چراغی در کشتی برابر خورده شد. در فینال کادر فنی صلاح دید که من کشتی نگیرم چون مسابقات در بابل و در همین سالن برگزار می شد و می خواستند جو را متشنج کنند. من هم گوش دادم و البته انگشتم هم آسیب دیده بود که به همین دلایل کشتی نگرفتم.

هاشمی ادامه داد:

پیش از این کری های زیادی برای من خواندند که مهدی هاشمی ترسید و فرار کرد، اینجا شهری است که اگر بیایی باید دمت را روی کولت بگذاری و بروی و چنین صحبت هایی. قبل از کشتی در دایرکت صفحه من شروع به فحش دادن کردند و حرف های رکیک می زدند. من چیزی نگفتم و سکوت نکردم تا روز سه شنبه. کسی که کری می خواند باید تحمل کری خواندن را هم داشته باشد. من بعد از پایان کشتی، رو به طرفدارانی که به من فحش داده بودند به زبان محلی گفتم این بود پهلوان شما؟ این هم نتیجه کشتی!

او درباره حواشی پیش آمده پس از این کری خوانی و هجوم تماشاگران به روی تشک گفت:

آن ها هم شروع کردند به فحاشی و توهین در حالی که من نه فحشی دادم و نه وارد درگیری شدم. بحث این است که خود کشتی یک جنگ برابر و تن به تن است؛ ما نیامده ایم که اینجا دعوا کنیم یا فحش بدهیم بلکه من فقط کشتی را بردم و به شیوه خودم کری خواندم. اما نه فحش دادم و نه بی احترامی کردم. حالا شاید این به مذاق بعضی ها خوش نیاید و بگویند بی احترامی کرده ای یا تماشاگران را تحریک کرده ای که چنین چیزی نیست. همه این کارها را می کنند اما اگر ما یک حرف بزنیم، همین را طناب می کنند که گردن ما بیندازند و بگویند مهدی هاشمی بی اخلاق است یا حاشیه دارد. تنش را خودشان می سازند. مگر در کشتی رضا چراغی من دخالتی داشتم؟ همین خانواده آقای علی تبار روی تشک پریدند و کشتی قطع شد. مگر آنجا من بودم؟ در کشتی سپهر اسماعیلی با کشتی گیر بابلی مگر من مقصر بودم؟ نمی دانم واقعا با این شیوه دنبال چه چیزی هستند اما اول و آخر موضوع همین است.

وی افزود:

روز گذشته بشیر باباجان زاده به من زنگ زد و گفت محمدعلی تبار روی تشک به تو بی احترامی نکرده؛ ایشان چندین فحش به من داد در حالی که می گوید بی احترامی نکرده اما من حتی روی تشک با ایشان صحبت هم نکردم و جوابش را ندادم. چون اصلا خودم را در این حد نمی بینم که بخواهم وارد بحث شوم. نه اینکه من بعد از برد ایشان بخواهم خوشحالی کنم چون ایشان در جایگاهی نیست که بعد از برد مقابل او بخواهم خوشحالی کنم بلکه حرفی که زدم از روی قضاوت ها و توهین هایی بود که فامیل ایشان و… به من دادند. من صفحه ام را نشان شما می دهم که چندین نفر از بابلی ها به من پیام دادند که نمی دانی پشت سر تو چه چیزهایی می گفت. وقتی این کارها را می کنیم بعد خود را امامزاده نشان ندهیم.

این سنگین وزن جویباری در پایان گفت:

ایشان در کشتی لوچو سه بار زیر گوش من صحبت کرد. ما ۵ بار کشتی گرفتیم و یک بار فقط اینطور شد. در کشتی سنتی من ایشان را ول کردم، ایشان سه بار دستش را زد و من باز هم ولش کردم اما زیر گوش من حرف می زد که من وسط میدان از او پرسیدم محمد حالت خوب است؟ من حتی با این لحن صحبت کردم. ایشان می گوید این طور نبوده که می گوییم باشد. کری خواندی و من هم کری خواندم دیگر این جنگ و جدال ها برای چیست؟ اینکه فامیلت وسط تشک بپرد و بگویند این به مقدسات ما توهین کرده. من کجا به مقدسات کسی توهین کرده ام یا به بابل؟ من مادر خودم بابلی است و یک رگ بابلی دارم، کجا توهین کرده ام؟ اتفاقا دوستان بابلی زیادی هم دارم اما این عزیزان در جوسازی و بزرگ کردن مسائل ید طولایی دارند. هربار کشتی لوچو در بابل برگزار می شود هم می گویند به آن محله نروید. این تمام شرح ماجرایی بود که رخ داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *