خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

میثم دلخانی: شیرین‌ترین اتفاق زندگی‌ام در نروژ بود؛ می‌خواهم زودتر به تشک برگردم

میثم دلخانی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

14 تیر 1401


ساعت :

۹:۳۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

قهرمان کشتی فرنگی جهان علی رغم مصدومیت، در تمرینات تیم ملی حضور دارد.


اختصاصی خانه کشتی–  ستاره کشتی فرنگی ایران در سال ۲۰۲۱، این روزها با وجود مصدومیت شدید از ناحیه دست، در تمرینات حضور دارد‌.

میثم دلخانی، فرنگی‌کار شیرازی که در مسابقات جهانی نروژ به طلای وزن ۶۳ کیلوگرم رسید، در تورنمنت قزاقستان در وزن ۶۷ کیلوگرم روی تشک رفت که به دلیل اجرای فن اشتباه حریف، از ناحیه دست دچار مصدومیت شد.

کاکو شیرازی تیم ملی که مسابقات جهانی صربستان را از دست داده، این روزها با انگیزه بالا در تمرینات تیم ملی حاضر است و علی‌رغم مصدومیت، در کنار دیگر ملی‌پوشان در خانه کشتی حاضر  است تا نشان دهد بدون نا امیدی، سرشار از انگیزه است تا به زودی به روی تشک برگردد و به درخشش خود ادامه دهد‌.

میثم دلخانی، در گفت‌و‌گو با خانه کشتی، درباره مصدومیت و مدت دوری‌اش از کشتی گفت:

متاسفانه بعد از مصدومیتی که برایم پیش آمد، تصمیم بر این شد که جراحی کنم و مدت زمان دوری‌ام از کشتی، بین ۴ تا ۶ ماه تخمین زده شده اما تلاشم بر این است که زودتر به میادین برگردم.

او درباره نحوه تمرینات خود در زمان مصدومیت گفت:

با توجه به مصدومیتم، بیشتر تمرینات بدنسازی پاها، میان‌‌تنه و دست راست را انجام می‌دهم و با دست چپ کاردرمانی را شروع کرده‌ام تا بتوانم دامنه حرکتی‌ام‌ را به دست آورم.

دلخانی ادامه داد:

مهم‌ترین اولویتم‌ این است که بتوانم دامنه حرکتی دستم را به دست بیاورم و تمرینات کشتی را شروع کنم، تا ببینم شرایطم چطور است و در مسابقات شرکت کنم.

قهرمان جهان در سال ۲۰۲۱، درباره غیبت در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ گفت:

صد درصد غیبت در مسابقات جهانی برایم سخت است. بعد از هشت سال، اولین سالی است که در مسابقات جهانی حضور ندارم. من از سال ۲۰۱۲ در همه رده‌های ملی هر سال به مسابقات جهانی اعزام شده‌ام و پارسال هم شیرین‌ترین اتفاق زندگی‌ام رقم خورد که توانستم طلای جهانی نروژ را کسب کنم. انگیزه‌ام برای مسابقات جهانی ۲۰۲۲ خیلی بیشتر بود تا بتوانم مدالم را تکرار کنم اما متاسفانه با آسیبی که پیش آمد و از دست دادن مسابقات، خیلی برایم سخت گذشت.

او درباره شرایط وزنی‌اش افزود:

فعلا برنامه‌ای برای وزنم ندارم و مهم‌ترین برنامه بازیابی سلامتی است تا دامنه حرکتی دستم را به دست آورم و نسبت به شروع تمرینات و استارت دوباره در آن موقع تصمیم می‌گیرم.

دلخانی در پایان ضمن تشکر از دکتر اخوت پور که با جراحی دست او، در مسیر به بازگشت به کشتی همراهی‌اش کرده، گفت:

از دکتر دبیر و آقای سوریان تشکر ویژه دارم که از روزی که مصدوم شدم، تا امروز که در‌ اردو هستم در کنارم بودند، از کادر فنی هم ممنونم که من با حضور در کنار بقیه بچه‌ها، هم از نظر روحی انگیزه گرفتم و هم می‌توانم اینجا روند درمان را طی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *