خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

نبرد جوان ها بر سر دوبنده سبک وزن در بوداپست؛ کشتی آزاد به دنبال یک ستاره طلسم شکن

احمد محمد نژاد جوان - احمد جوان
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

21 تیر 1402


ساعت :

۱۱:۱۴

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

دو کشتی گیر جوان و تازه نفس کشتی آزاد به دنبال تصاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی هستند.


اختصاصی خانه کشتی– کشتی آزاد ایران در سبک وزن همیشه حرف های زیادی برای گفتن داشته اما در سال های اخیر، ملی پوشان ایران نتوانسته اند در سبک وزن آنچنان که باید، بدرخشند.

در واقع آخرین مدال کشتی آزاد ایران در المپیک در وزن ۵۷ کیلوگرم به المپیک ۲۰۱۶ ریو بر می گردد که حسن رحیمی موفق شد به مدال برنز برسد و پس از خداحافظی رحیمی، قحطی مدال برای ایران در این وزن فرا رسید.

در مسابقات جهانی ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و المپیک ۲۰۲۰ رضا اطری نماینده ایران بود اما به مدالی نرسید، پس از آن در جهانی ۲۰۲۱ نروژ علیرضا سرلک موفق شد به مدال نقره برسد اما در جهانی ۲۰۲۲ او هم به بن بست خورد تا دوباره نگرانی از بابت این وزن آغاز شود.

با این وجود امسال یک نفر از بین احمد جوان یا میلاد والی زاده، دو پدیده کشتی ایران ملی پوش خواهد شد که امیدهای زیادی برای طلسم شکنی آن ها و کسب یک مدال خوش رنگ وجود دارد.

در این وزن علیرضا سرلک ملی پوش ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بود اما به مدالی نرسید، در ادامه طبق چرخه انتخابی در قهرمانی کشور کشتی گرفت و با قهرمانی در این مرحله، راهی قهرمانی آسیا شد که در آنجا هم ناکام بود. سرلک به دلیل مصدومیت جام تختی را از دست داد و احمد جوان موفق شد در فینال این مرحله مقابل میلاد والی زاده پیروز شود و همین موضوع، کادر فنی را مجاب کرد تا در یک تورنمنت خارجی برای ملی پوش این وزن تصمیم بگیرند.

بر همین اساس این دو کشتی گیر به رقابت های بوداپست اعزام شده‌اند تا از یک چهره جدید  برای ملی پوش وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ رونمایی شود.

شرح کامل انتخابی وزن ۵۷ کیلوگرم:

وزن ۵۷ کیلوگرم:
در این وزن علیرضا سرلک نماینده کشورمان در رقابت های قهرمانی آسیا، با توجه به مصدومیت از ادامه حضور در چرخه باز ماند و انتخاب نفرات ملی پوش بین احمد محمدنژاد جوان و میلاد والی زاده به شرح زیر است:
۱- با توجه به اینکه احمد محمدنژاد جوان در جام‌تختی در دیدار رو در رو مقابل والی‌زاده به برتری رسیده است، اگر در تورنمنت مجارستان با میلاد والی‌زاده هم‌گروه شده و بتواند او را شکست دهد، فارغ از هر نتیجه‌ای که در این مسابقات به دست بیاورد، ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان خواهد بود.

۲- در صورتی‌که یک کشتی‌گیر به مدال برسد و کشتی‌گیر دیگر از دور رقابت‌ها حذف شود، در این حالت کشتی‌گیری که به مدال رسیده است، ملی‌پوش ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان شناخته خواهد شد.

۳- اگر دو کشتی‌گیر در یک گروه قرار نگیرند و یک کشتی‌گیر در جایگاه دوم و دیگری در جایگاه سوم قرار بگیرد، با توجه به اینکه دو کشتی‌گیر به یک نفر باخته‌اند. مسابقه انتخابی برگزار و کشتی‌گیر برنده به عنوان ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان شناخته خواهد شد.

۴- اگر دو کشتی‌گیر در جایگاه سوم‌مشترک قرار بگیرند، دستورالعمل بند ۳ اعمال خواهد شد.

۵- اگر میلاد والی زاده، احمد جوان را شکست دهد و صاحب مدال شود بعنوان ملی پوش این وزن انتخاب می شود، در غیر این صورت، دستورالعمل بند ۳ اعمال خواهد شد.

۶- اگر دو کشتی گیر در این مسابقات به مدال نرسند، دستورالعمل بند ۳ اعمال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *