خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

نمایش بدن های خراب در بلگراد؛ چرا فرنگی کاران لاکتیکی شدند؟ چرا بنا رفت؟!

محمد بنا
نویسنده:

وحید جعفری

تاریخ :

28 شهریور 1401


ساعت :

۱۸:۱۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

برخلاف پیش بینی ها و تصورات تیم کشتی فرنگی کشورمان در مسابقات جهانی نتایج قابلی کسب نکرد.


اختصاصی خانه کشتی– مسابقات جهانی کشتی، با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌هایش به پایان رسید. تیم فرنگی موفق نبود و به دور از تصور ظاهر شد و شواهد نشان می‌دهد که فرنگی‌کاران بیش از هر چیز به دلیل نداشتن آمادگی جسمانی مناسب نتوانستند در صربستان خوش بدرخشند.

در واقع روی تشک‌های بلگراد شاهد نمایش بدن‌های خرابی بودیم که بعد از دقیقه ۴ مبارزه لاکتیکی شده و به سمت خمیر شدن می‌رفتند و این نشان دهنده این است که تیم فرنگی در امر آمادگی جسمانی که مهمترین عامل در میدان مبارزه است، چندان موفق نبوده و ملی‌پوشان این رشته با توجه به شرایط وزنی، روز وزن‌کشی و مسابقه و البته محل برگزاری مسابقات، آمادگی متناسبی نداشتند و همین ضعف باعث شد تا تیم محمد بنا به نتیجه دلخواه نرسیده و دست‌اش از نشان طلا کوتاه بماند تا برترین مربی قرن تصمیم به استعفا بگیرد.

با این حال تصمیم برای رفتن یا ماندن در ابتدای امر با خود آقای خاص است و بعد علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی.

باری بنا که این روزها خسته‌تر از هر زمان دیگری است، خود نیز خوب می‌داند که دیگر مقبولیت گذشته را ندارد و بحث چرخه انتخابی نیز انتقادات بسیاری را متوجه او کرده، با این حال ما به دلیل علاقه شخصی و البته اعتقاد به مدیریت ذاتی این مربی جسور و پرتلاش، همواره دوست داریم او را در سمت سرمربی تیم ملی ببینیم و همچون گذشته به این موضوع اشاره می‌کنیم «بنا تا زمانی که هست باید سرمربی تیم ملی باشد، مگر اینکه خودش نخواهد».

با این حال برای او که سال‌های سال برای کشتی فرنگی کسب افتخار کرده، آرزوی بهترین‌ها را داریم و به تصمیم‌اش چه ماندن باشد، چه رفتن، احترام می‌گذاریم و می‌خواهیم که اگر هنوز احساس می‌کند، می‌تواند به کشتی فرنگی کمک کند، این فرصت را از فرنگی‌کاران ایران دریغ نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *