خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

نگاهی به ترکیب احتمالی کشتی فرنگی روسیه در جهانی نروژ؛ بازگشت ولاسوف

رومن ولاسوف
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

16 شهریور 1400


ساعت :

۱۷:۱۷

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در حالی موفق به کسب ۴ طلا از جام ایوانوویچ شد که مربیان روس از این مسابقات به عنوان انتخابی استفاده کرده بودند.


اختصاصی خانه کشتی– بر اساس آخرین صحبت‌های گوگی کوگواشویلی سرمربی کشتی فرنگی روسیه نفرات المپیکی این کشور در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ کشتی نخواهند گرفت. این در حالی است که برخی از این نفرات علی الخصوص موسی اولویف برای حضور در نروژ ابراز علاقه کرده بودند.

بر همین اساس روسیه با ترکیبی کامل و شامل تمام مدعیان در رقابت‌های ایوانوویچ شرکت کرد تا تکلیف نفرات منتخب این کشور مشخص شود. هرچند که باید دید مربیان روس در تصمیم خود مبنی بر استفاده نکردن از نفرات المپیکی تجدیدنظر می‌کنند یا با همین نفرات راهی نروژ خواهند شد.

۵۵ کیلوگرم:
در این وزن قهرمان اروپا امین سفرشایف همراه با قهرمان کشور روسیه ویکتور ودرنیکوف نمایندگان این کشور بودند که به شکل دوره‌ای مقابل نمایندگان کشورمان قرار گرفتند. سفرشایف با شکست مقابل دادمرز و پیروزی خفیف مقابل شعبانی به مدال نقره رسید و در کشتی رودررو نیز ودرنیکوف را شکست داد و به نظر می‌رسد که نماینده روسیه در نروژ باشد.

۶۰ کیلوگرم:
در غیاب سرگی املین نفر سوم المپیک و قهرمان کشور روسیه، انور الله‌یاروف نایب قهرمان کشور تنها نماینده روسیه در صربستان بود که به مدال نقره رسید. وی دو بار در مرحله گروهی و دیدار نهایی مقابل امید آرامی قرار گرفت که در هر دو کشتی شکست خورد! در این وزن با توجه به شکست الله‌یاروف مشخص نیست که مربیان روس چه تصمیمی در مورد کشتی‌گیر اعزامی به نروژ اتخاذ می‌کنند.

۶۳ کیلوگرم:
در غیاب سایر مدعیان این وزن از جمله زامبولات لوکیایف که به وزن ۶۷ کیلوگرم صعود کرده است، در دیدار نهایی ابراگیم لابازانوف از سد نماینده دیگر روسیه گذشت تا شانس مسلم حضور در مسابقات جهانی باشد.

۶۷ کیلوگرم:
نظیر عبدالله‌یف که در مسابقات قهرمانی کشور روسیه پس از آرتم سورکوف (نماینده روسیه در المپیک) دوم شده بود، در صربستان مقتدرانه به مدال طلا رسید تا به احتمال فراوان راهی نروژ شود. از بین سایر نمایندگان این کشور زامبولات لوکیایف قهرمان ۶۳ کیلوگرم اروپا مغلوب علیرضا نجاتی شد. اصلان ویسایتوف نیز در دیدار رده‌بندی مقابل محمدجواد رضایی شکست خورد. عظمت اخمدوف که از سمت آسان‌تر جدول به فینال رسیده بود نیز مقابل عبدالله‌یف کشتی نگرفت.

۷۲ کیلوگرم:
در این وزن چنگیز لابازانوف که قهرمان کشور روسیه شده بو، در مسابقات اروپایی ناکام ماند تا نایب قهرمان روسیه استانیسلاو زایتسف راهی صربستان شود. این کشتی‌گیر نیز در فینال مسابقات ۵-۱ مقابل علی ارسلان شکست خورد و به مدال نقره رسید. باید دید مربیان روس در مورد این وزن چه تصمیمی خواهند گرفت.

۷۷ کیلوگرم:
در غیاب الکساندر چخیرکین که در المپیک عملکرد ضعیفی داشت، دو مدعی دیگر این وزن رومن ولاسوف و ابویزید مانتسیگوف راهی صربستان شدند. این دو قهرمان سابق جهان هر دو در طول مسابقات امین کاویانی‌نژاد را شکست داده تا در دیدار نهایی مقابل هم قرار بگیرند. این کشتی با برتری ۳-۳ ولاسوف به پایان رسید تا قهرمان دو دوره المپیک شانس بسیار زیادی برای حضور در نروژ داشته باشد.

۸۲ کیلوگرم:
عدلان آکیف که پیش از این قهرمان روسیه و قهرمان اروپا شده بود، با کسب مدال طلای جام ایوانوویچ به طور قطع نماینده روسیه در مسابقات جهانی است.

۸۷ کیلوگرم:
پس از ناکامی چاکوتادزه در کسب سهمیه المپیک، مربیان روس تمامی مدعیان این وزن را روانه صربستان کردند. در این بین میلاد علیرضایف قهرمان کشور روسیه موفق شد در کشتی مستقیم از سد بکخان اوزدویف و الکساندر کوماروف بگذرد، اما در دیدار فینال مغلوب ایشتوان تاکاچ نفر دوم مجارستان در این وزن شد. واگ مارگاریان نماینده دیگر روس‌ها نیز در سمت دیگر جدول پس از شکست مقابل کشتی‌گیر مجارستان به مدال برنز رسید تا همچنان امیدوار به حضور در مسابقات جهانی باشد. هرچند که به نظر می‌رسد علیرضایف شانس بیشتری برای حضور در نروژ داشته باشد.

۹۷ کیلوگرم:
در غیاب قهرمان المپیک، آرتور سارگسیان با غلبه بر هموطنش الکساندر گولووین قهرمان مسابقات شد. سارگسیان که قهرمان روسیه و قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا نیز شده است، منتظر تصمیم نهایی مربیان روس در قبال این وزن خواهد بود. تصمیم اولیه مبنی بر عدم استفاده از نفرات المپیکی است اما کشیدن خط قرمز روی نام قهرمان المپیک تصمیم راحتی برای روس‌ها نخواهد بود.

۱۳۰ کیلوگرم:
در غیاب سرگی سمنوف دو مدعی دیگر این وزن در مسابقات صربستان حاضر شدند که هر دو مقابل علی‌اکبر یوسفی شکست خوردند. در نهایت زورابی گدخائوری نفر سوم اروپا در مسابقه رده‌بندی توانست ویتالی شر دیگر مدعی این وزن را شکست دهد تا او نیز منتظر تصمیم مربیان روس در مورد سرگی سمنوف بماند. شکست ۱۰-۲ گدخائوری مقابل یوسفی ممکن است مربیان روس را مجاب به استفاده از نفر سوم المپیک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *