خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

هادی وفایی پور: خیلی مشتاقم با تیلور کشتی بگیرم؛ اگر شرایط بهتر بود نایفونوف را شکست می دادم

هادی وفایی پور
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

13 مرداد 1402


ساعت :

۱۶:۴۴

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

نایب قهرمان جام تختی از تمایل خود برای سرشاخ شدن با تیلور سخن گفت.


اختصاصی خانه کشتی– هادی وفایی پور یکی از چهره های ویژه کشتی ایران در سال گذشته بود؛ آزادکار همدانی کشتی ایران که چندسالی در هند کشتی گرفت، سال گذشته دوباره در مسابقات داخلی حاضر شد و توانست با نایب قهرمانی کشور، قهرمانی در جام دان کلوف، دومی جام تختی و سومی مسابقات کشورهای مشترک المنافع روسیه (جام کنکرد)، یک روند بسیار خوب داشته باشد.

وفایی پور در گفت و گوی اختصاصی با خانه کشتی، درباره حضور خود در هند توضیح داد:

چند سالی در هند کشتی سنتی آنجا را می گرفتم که تفاوت آن این است که زمان بالایی دارد و باید تقریبا ۲۰ تا ۲۵ دقیقه کشتی بگیری تا بتوانی پشت حریف را به خاک بمالی. مثل کشتی های سنتی ما که پوریای ولی و… می گرفتند و مهم زدن پشت حریف به زمین است و مواردی مانند خاک کردن امتیازی ندارد.

او ادامه داد:

من بیشتر از نظر مالی به هند رفتم چون در اینجا به خصوص در شهر ما، اصلا نمی دانند ورزش چیست و ورزشکار کیست که بخواهند رسیدگی کنند. در این چند سال که مدال کسب کرده ام کسی حتی حال من را هم نپرسیده است و حمایتی صورت نگرفته.

وی افزود:

اما در هند بیشتر به دلیل مسائل مالی بود. آنجا تماشاگران خیلی بیشتری از ایران دارد تا جایی که اگر بخواهی جا بیفتی و در بین برترین ها کشتی بگیری، همه هند تو را خواهند شناخت. به شکلی که حتی در ساده ترین جاها مانند رستوران یا عوارضی هم کسی نیست تو را نشناسد و خیلی به کشتی علاقه مند هستند. از مربیان ایرانی هم خیلی ها آنجا فعالیت کرده اند و در حال پیشرفت هستند.

نایب قهرمان جام تختی درباره حضور پرقدرت در این مسابقات و رقابت فینال با حسن یزدانی گفت:

در جام تختی خیلی سرحال بودم و تمرینات منظمی داشتم و به امید قهرمانی رفتم، چون نفر دوم و نفر آخر فرقی ندارند اما حسن آقا چندین سال است در جهان و المپیک صاحب مدال شده و رکورد دار است و ایشان اول شد. اما من همیشه به فکر پیروزی هستم و اگر به فکر برد نبودم قطعا تغییر وزن می دادم اما در این وزن مانده ام و در اردوها هم تمرینات خوبی با هم داریم و در خود می بینم در آینده بتوانم برنده شوم.

او درباره حضور در جام کنکرد روسیه گفت:

در این مسابقات این بار از کشورهای دیگر هم کشتی گیران مختلفی آمدند، تیم های غریبه فقط ما و ترکیه بودیم و بقیه از همان کشورهای مشترک المنافع بودند. در این مسابقات بدن هایمان خیلی سرحال نبود چون ما با برنامه بچه های جهانی تمرین می کنیم و ۲ ماه هم به جهانی مانده و بدن هایمان خیلی در اوج نبود، از طرفی راه خیلی طولانی داشتیم که ۳۰ ساعت در راه بودیم تا به دوبی برویم، سپس به مسکو و بعد به قفقاز برویم که سخت بود. از طرفی وزن کم کردن و شرایط آنجا باعث شد به دلیل خستگی راه بچه ها در لحظات آخر شکست بخورند.

وفایی پور با اشاره به کشتی با نایفونوف که تنها شکست او در این رقابت ها بود، عنوان کرد:

شاید اگر شرایط بهتر بود می توانستم نایفونوف را هم شکست دهم چون در اواخر کشتی کم آورده بود.

او درباره شرایط اعزام های پیش رو و وضعیت خود افزود:

همانطور که معلوم است حسن یزدانی به مسابقات جهانی و بازی های آسیایی می رود و ما هم باید در لیگ کشتی بگیریم و انشالله دوباره از مسابقات کشوری شروع کنیم.

«پیش بینی ات از کشتی حسن یزدانی با تیلور در مسابقات جهانی پیش رو چیست؟» وفایی پور در پاسخ به این سوال، گفت:

حسن یزدانی تمرینات خوبی دارد و روی نقاط ضعفش کار می کند؛ مربی روس که به کادر اضافه شده هم در سر و گردن گرفتن ها تبحر دارد و با هم کار می کنند که انشالله بتواند دوباره تیلور را شکست دهد.

او درباره شرایط خود پس از پایان اردوها گفت:

سال بعد باید از مسابقات قهرمانی کشور شروع کنم و بعد از آن بتوانم در قهرمانی آسیا شرکت کنم و بعد ببینیم شرایط چرخه برای حضور در المپیک چطور است.

وفایی پور در پایان در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه مشتاق است با دیوید تیلور کشتی بگیرد، گفت:

خودم خیلی مشتاقم که یک تورنمنت و مسابقه ای باشد که بتوانم با تیلور سرشاخ شوم. حتی به آقای دبیر و درستکار گفتم که اگر با هزینه شخصی هم شده دوست دارم به یک تورنمنت بروم و با تیلور کشتی بگیرم. من اصلا ادعایی ندارم و نمی دانم بتوانم او را شکست دهم یا نه، اما دوست دارم با او کشتی بگیرم.

برچسب‌ها:
29 دیدگاه برای “هادی وفایی پور: خیلی مشتاقم با تیلور کشتی بگیرم؛ اگر شرایط بهتر بود نایفونوف را شکست می دادم
  1. امیر گفت:

    ماشالله قهرمانی کشور بدنت خیلی سرحال بود قهرمان

  2. محسن گفت:

    ماشالله انشالله حسن رو میبری میری برا گربه سیاش
    ماشالله بدن تو میتونی پوزه تیلوررو ب خاک بمالونی مطمئنم

  3. جلیلی گفت:

    عمراً بتونی تیلور شیرو ببری.

  4. محمد گفت:

    مدیران درهمدان مجیزگو هستن واکثر سفارشی.کشتی همدان همواره قوی بوده ولی به دلیل ضعیف بودن مدیران استان هرگز نام استان دروقایع ورزش دیده نمی شه

  5. میعود گفت:

    احسنت پهلوان

  6. مسعود گفت:

    سلام پهلوون هادی ماشا…. به روحیه و اعتماد به نفست هم شما هم پهلوون حسن یزدانی تو دل مردم هستید برای هردوی شما و همه کشتی گیران با مرام و بااخلاق و با خدا آرزوی موفقیت دارم یاعلی

  7. مجید گفت:

    با سلام من کشتی های شما را ندیدم ولی دمت گرم

  8. حسن گفت:

    سلام دلاور من اگه دوبنده توراکه تبلیغ همراه اول بود نمیدیدم فکرمیکنم کشتی گیرخارجی هستی ماشالله هیکل

  9. حسن گفت:

    سلام دلاور من اگه دوبنده توراکه تبلیغ همراه اول بود نمیدیدم فکرمیکنم کشتی گیرامریکایی هستی ماشالله هیکل

  10. مجید گفت:

    افتخار شهرمون ایشالله ک سربلند و پیروز در همه مراحل زندگیت و پیروزی در مقابل تمام رقبا چ خارجی چ داخلی وبا مدال‌های رنگین قلب مایی هادی جان

  11. رضا گفت:

    درود دلاور
    شجاعت و جسارتت ستودنی است ، آدم بی بابک و شجاع شکست نمی‌خورد، شاید نتیجه را واگذار کند اما برنده است. امیدوارم بتوانی به آرزوهایت برسی

  12. رضا گفت:

    انشاءالله موفق باشی

  13. نانی گفت:

    اصغر اقا کوتاه بیا داداش چرا ماستارو میریزی تو خورشت ها اولا فردین معصومی ۱۰سال پیش کشتی میگرفت دوما الان پسرش هست که وزن ۱۲۰ کیلو کشتی میگیره چی میگی واسه خودت پس فردا اگه تو آسیایی مدال نگیرند خود شما اولین نفری که کامنت اعتراضی میزاری

  14. امیر گفت:

    باریکلا به غیرتت باریکلا به اخلاق و مرام پهلوانیت . حقیقتا به لحاظ آمادگی جسمانی و توان بدنی ورزشکار کار درستیه. به امبد خدا به لحاظ فنی هم سرعا بتونی توانایهایت را ارتقا بدی و در راس جهان بدرخشی. همشهری گلم

  15. حسین قاسمی تنها گفت:

    دمت گرم انشاالله با پشتکار زیاد و تنرین سخت تیلور رو هم شکست میدی

  16. سیاوش شکری گفت:

    پهلوون حتما تولایی بهترین ها هستی منکشتی هات رو دیدم مطمئن باش به رویات میرسی

  17. سیاوش شکری گفت:

    سلام پهلوون حتما تولایی بهترین ها هستی منکشتی هات رو دیدم مطمئن باش به رویات میرسی

  18. حاجعلی طاوسی کبیر گفت:

    هادی وفایی پرچمدار همدان
    سالاری به مولا

  19. جمشید محمدی گفت:

    واقعا هرچی آدمای بد دور سرت بگرده

  20. جعفر گفت:

    من کشتی وفایی پور با یزدانی دیدم باور کنید یزدانی فقط از تجربه اش استفاده کرد وبا جو تماشاگران ایشان برد وگرنه وفایی پور خیلی از لحاظ بدنی سر بود اصلا احساس نمی‌کردی ایشان ایرانی است وبنطر من ایشان بهترین حریف تمرینی برای یزدانی است و تنها کشتی گیری است که میتواند یزدانی را اذیت کند بنظر یزدانی باید در تمرینات هرروز برایشان کشتی بگیرد چونکه کشتی ایشان به تیلور نزدیک است وبقول خودش اگه درشرایط خوبی با تیلور کشتی بگیردویه کمی تجربه اش بیشترباشد میتواند کشتی خوبی باایشان بگیرد .

  21. کارشناس گفت:

    در پاسخ به دوست عزیزمان فرمودند که تو از یزدانی شکست خوردی چطور میخای تیلور رو ببری باید بگم کشتی ورزش ثانیه ها و بی رکورد هاست در واقع این به این معنی نیست که چون یزدانی در ایران همه رو برده کسانی که بهش باختن نتوانند حریفان یزدانی را در جهانی یا مسابقات دیگر ببرند، بنظر من قاسمپور به راحتی میتواند تیلور را شکست دهد در سال های گذشته صادق گودرزی در ایران همه رو میبرد الا ایمان محمدیان رو این صحبت شما یعنی چون محمدیان گودرزی رو میبرد پس باروفس رو هم می‌توانست ببره….!!!

  22. محمد مهدی سلطانی گفت:

    سلام
    با شناخت و پشت کاری که از شما دیدم
    روزی قهرمانی جهان و المپیک میشی و پرچم همدان رو بالا میبری
    امروز ۱۴مرداد ۱۴۰۲
    ساعت ۹:۵۴
    ایمان دارم که وزن ۸۶ خودتی در سال۱۴۰۳

  23. شهاب گفت:

    تواز حسن یزدانی باختی چطوری میخوای تیلور راشکست بدی درصورتی حسن پیش تیلور مثل یه جوجه کلاغه

  24. اصغر گفت:

    این ظلمی است به کشتی گیران دیگر . چرا از دو تیم استفاده نمی شود یک تیم به جهانی برود و یک تیم به بازی‌های آسیایی آن طلایی که حسن یزدانی بخواهد از بازی آسیایی بگیرد این دلاور همدانی هم می تواند.سواد کوهی هم می تواند.فردین معصومی هم می تواند.یدالله محبی هم می تواند ووو چرا از امثال دلاورانه مانند وفایی پور به عنوان سکوی پرش استفاده می شود برای بزرگ کردن امثال حسن یزدانی کجا باید اینها خودی نشان دهند؟

  25. ملورین وپدر گفت:

    سلام داداشی به حضورت در وطن و وجودت درکشتی افتخارکرده دوست داریم انشاالله درجهان اولین باشی

  26. محمود گفت:

    با سلام و درود
    آفرین به روحیه این قهرمان انشاالله که به خوشرنگ ترین مدال‌ها برسی

  27. اکبر گفت:

    درود بر غیرتت
    خدا حفظت کنه

  28. reza گفت:

    در مورد مربی روس هم، خیلی خوبه که از تجربیات دیگران استفاده کنیم. اما مگه مشکل حسن با تیلور در سر و گردن گرفتنه که داره روی این نقطه ضعف کار می‌کنه؟ حسن مگه اصلا تو سر و گردن گرفتن مشکل داره؟ برید کشتی‌های حسن با تیلور رو ببینید، تو همه کشتی‌ها تیلور با زیر گرفتن حسن رو خاک کرده و برده. حسن هیچ راهکاری برای زیرهای مرگبار تیلور نداره. اون یک باری هم که تیلور رو برد بعد المپیک بود و تیلور قهرمان شده بود و انگیزه‌ای نداشت. بهترین کشتی که حسن با تیلور گرفت تو المپیک بود که درسته که اونجا هم باخت اما یک کشتی برنامه ریزی شده بود. پژمان درستکار و تیمش هیچی به حسن اضافه نکردن. بهترین برنامه ریزی رو برای بردن تیلور غلامرضا محمدی انجام داده بود. شاهد این ادعا، کشتی المپیک حسن و تیلور که تاکتیکی‌ترین کشتی حسن در مقابل تیلور بود. اگه محمدی به کارش تو تیم ملی ادامه میداد شاید الان دیگه تیلوری وجود نداشت. اما مورد بی مهری قرار گرفت و همه مشکلات رو هم انداختن گردنش.

  29. reza گفت:

    با احترام به آقای وفایی پور، من که به عنوان یک مخاطب سالهاست کشتی رو دنبال می‌کنم، تا به حال کشتی‌گیر درجه یکی ندیدم که بدنی شبیه بدنسازها داشته باشه. بدن بدنسازی خودش نشون دهندهٔ یک اشکال و ایراد در تمرینات فرد کشتی گیره. نشون میده که فرد به وزنه بیشتر از کشتی اهمیت میده. ضمنا تیلور غول آخره. کسی میتونه شکستش بده که نایفونوف و امثال اون رو مثل آب خوردن ببره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *