خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

هرکول جیبی ایران به دنبال شکستن طلسم هشت ساله (عکس)

پویا دادمرز
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

14 شهریور 1402


ساعت :

۱۹:۰۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

پویا دادمرز به دنبال کسب مدال سبک وزن کشتی فرنگی پس از ۸ سال است.


اختصاصی خانه کشتی– رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از روز ۳۰ شهریور در صربستان آغاز می‌شود که در همان روز نخست، پویا دادمرز در سبک وزن برای ایران روی تشک می‌رود.

ستاره سال‌های اخیر ۵۵ کیلوگرم ایران که سابقه کسب مدال های قاره‌ای و جهانی در رده‌های مختلف را دارد، به دنبال پر کردن تنها جای خالی ویترینش در بلگراد است؛ دادمرز در رده‌های نوجوانان، جوانان و امید به مدال جهانی رسیده و در بزرگسالان آسیا هم یک طلا و یک برنز دارد؛ حالا سبک وزن ایذه‌ای کشتی فرنگی به دنبال آن است تا در جهانی ۲۰۲۳ به طلسم ۸ ساله سبک وزن پایان دهد و در این وزن به مدال برسد.

ذکر این نکته لازم است که تا سال ۲۰۱۷ وزن ۵۹ کیلوگرم اولین وزن کشتی فرنگی بود و پس از آن با تغییر اوزان، ۵۵ کیلوگرم نخستین وزن شد.

آخرین مدال کشتی فرنگی ایران در این وزن به مسابقات جهانی ۲۰۱۴ مربوط می‌شود که حمید سوریان به طلا رسید؛ پس از آن در جهانی ۲۰۱۵و المپیک ۲۰۱۶ حمید سوریان، در جهانی ۲۰۱۷ مهرداد مردانی، ۲۰۱۸ مسلم نادری خادم، ۲۰۱۹ پویا ناصرپور، در جهانی ۲۰۲۱ سجاد عباسپور و در جهانی ۲۰۲۲ پویا دادمرز به مدالی نرسیدند تا حالا پس از هشت سال، دادمرز به دنبال سکوی این‌ وزن باشد.

از مهم‌ترین رقبای قهرمان جوانان و امیدهای جهان در این وزن هم می‌توان به الدانیز عزیزلی قهرمان سال گذشته جهان از آذربایجان، تسورتسومیا از گرجستان و مکرتچیان ارمنی اشاره کرد. حالا باید دید دادمرز می‌تواند به این طلسم سنگین هشت ساله پایان دهد و پس از قریب به یک‌دهه سبک وزن ایران را صاحب مدال جهانی کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *