خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

واکنش مامیاشویلی و گاتسالوف به مجوز حضور روس ها در مسابقات کشتی

حاجی مراد گاتسالوف - ماگومد کوربانعلیف
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

17 فروردین 1402


ساعت :

۱۰:۱۲

منبع:

ایسنا

رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه، از صدور مجوز حضور کشتی گیران این کشور در مسابقات، اظهار خوشحالی کردند.


خانه کشتی– کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی به ورزشکاران روسیه اجازه داد تا در مسابقات بین‌المللی به صورت نماینده بی‌طرف و بدون سرود و پرچم روسیه شرکت کنند. گئورگی بریوسوف، مدیر مرکز تمرینات ورزشی تیم‌های ملی روسیه این موضوع را اعلام کرد.

به گفته بریوسوف، کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی تصمیم گرفت به ورزشکاران روسی و بلاروسی اجازه دهد تا در مسابقات بین‌المللی با توجه به توصیه‌های کمیته بین‌المللی المپیک شرکت کنند.

حاجی مراد گاتسالوف سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه در واکنش به این موضوع گفت:

 این یک خبر خوب برای ما است. البته در این مدت تمام اردوهای تمرینی ما طبق برنامه بود و ما دائما به بچه‌ها می‌گفتیم که باید جوری تمرین کنند که انگار قرار است هفته آینده مسابقه داشته باشند. ما در حال آماده شدن برای المپیک هستیم، امروز تیم خوبی داریم، همه آماده هستند تا در بالاترین سطح بین المللی رقابت کنند. شروع اصلی برای ما مسابقات قهرمانی جهان خواهد بود که برای کسب سهمیه تلاش خواهیم کرد. قهرمانان ما همیشه برای ما قهرمان خواهند ماند، نکته اصلی این است که در شرایط برابر بجنگیم.

مامیاشویلی: چرا استانداردهای دوگانه برای ورزشکاران ما وجود داشت

 میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه نیز گفت:

ما قصد برچسب زدن یا متهم کردن دیگران را نداریم اما بر اساس منشور کمیته بین المللی المپیک، پروتکل های کمیته و همچنین منشور سازمان های ورزشی بین المللی، ورزشکاران ما نباید از مسابقات حذف می شدند. امروز همه می‌دانیم که عملیات های نظامی زیادی در سراسر جهان صورت می گیرد ولی هیچ کس در مغز خود این فکر را ندارد که ورزشکاران این کشورها را برای شرکت در مسابقات محدود کنند، پس چرا استانداردهای دوگانه برای ورزشکاران ما وجود داشت؟

او ادامه داد:

بر اساس آنچه امروز اتفاق افتاد، می‌توانم بگویم که اگر قاطعا طبق منشور کمیته بین‌المللی المپیک عمل کنیم، سیاستمداران کاری نخواهند توانست انجام دهند. ما ابزار سیاسی نخواهیم شد. من در اوکراین به دنیا آمدم. از این کشور بسیار سپاسگزار هستم و اولین مربی من و مدرسه من آنجا بودند که از آنها سپاسگزارم و لازم می‌دانم که در آنجا میراثی به جا بگذارم.

مامیاشویلی گفت:

این در درجه اول در حمایت چندین ساله از مدرسه ورزشی که در آن تحصیل کردم بیان می شود. باید ورزشی نگاه کرد. در سال ۲۰۲۱، اسلو میزبان یک رویداد درخشان بود؛ مسابقات قهرمانی جوانان جهان که در آن رهبران سیاسی اوکراین به کشتی گیران کشورشان توصیه کردند که در آن شرکت کنند. ما از نظر تدارکات کاملاً شرایط را برای برادران خود  ایجاد کردیم. پرچم روسیه به اهتزاز در آمد، سرود ما پخش شد. جایگاه‌های تماشاگران بیش از حد شلوغ بود و مطبوعات ما از این رویدادها برای مقاصد سیاسی استفاده نکردند. من می‌خواهم بگویم اینجا حرف ما و موضع ما ورزش و احترام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *