خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

ورود روسیه به بازی های آسیایی؛ فرصت طلایی یا تهدید بزرگ برای کشتی ایران؟

عبدالرشید سعداله یف
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

11 بهمن 1401


ساعت :

۱۲:۰۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

با اعلام حضور روسیه در بازی های آسیایی، این موضوع هم می تواند یک فرصت برای کشتی ایران باشد و هم یک تهدید.


اختصاصی خانه کشتی- بعد از حمله نظامی روسیه به اوکراین و تحریم ورزش این کشور، ورزشکاران روسی از مسابقات مختلف محروم بودند که یکی از نمودهای مهم این غیبت در مسابقات جهانی کشتی بود. جایی که در غیاب ستاره های مطرح روسیه، مسابقات افت کیفی زیادی داشت و همه این غیبت را احساس کردند اما مدتی است که زمزمه حضور این کشور در قاره آسیا شنیده می شود.

امروز دبیر کل کمیته ملی المپیک، درباره حضور روسیه در بازی های آسیایی گفت:

در این قسمت نمی‌توانیم کاری کنیم. تصمیم شورای المپیک آسیا و IOC است. به ما اعلام کردند که آنها با کاروان ۵۰۰ نفره در این مسابقات شرکت می‌کنند ولی در جداول و مدال حساب نیستند. اگر در مدال سهم داشته باشند رتبه ما ممکن است کاهش یابد اگر لحاظ نکنند این حسن را دارد که ورزشکاران ما در رقابت با آنها می‌توانند تمرین کنند و تیم‌های ما تقویت خواهند شد.

با این وجود مطمئنا بزرگ ترین جلوه حضور روسیه در بازی های آسیایی، رقابت آن ها با کشتی گیران ایرانی خواهد بود؛ جایی که مطمئنا نبردهای زیبایی شکل خواهد گرفت اما این موضوع می تواند همزمان یک تهدید و فرصت برای کشتی ایران باشد؛ کشتی ایران و روسیه از گذشته تا حالا رقبای سنتی بوده اند و همیشه بین ورزشکاران این دو کشور رقابت و کری خوانی وجود داشته و حالا بازگشت آن ها به دایره طلایی می تواند بار دیگر تنور کشتی را داغ کند و البته یک فرصت طلایی برای ورزشکاران باشد تا با رقبای قلدر روسی سرشاخ شوند.

با این وجود حضور آن ها می تواند مدال آوری ایرانی ها در بازی های آسیایی را تهدید کرده و کار کشتی گیران کشورمان را سخت کند اما مطمئنا مزایای رویارویی با روس ها و کشتی گرفتن با رقبای روسی، می تواند بیش تر از معایب آن باشد و قطعا در صورت حضور کشتی گیران روسیه در بازی های آسیایی، نبردهای زیبایی روی تشک های کشتی چین رقم خواهد خورد.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *