خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

ولاسوف: نمونه ای از سایتیف را در خود می بینم و رویایم طلای سوم المپیک است

رومن ولاسوف
نویسنده:

الهام کمانگری

تاریخ :

19 شهریور 1400


ساعت :

۱۴:۳۶

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

رومن ولاسوف از برنامه هایش برای حضوری قدرتمند در المپیک پاریس می گوید. 


اختصاصی خانه کشتیرومن ولاسوف که تجربه دو قهرمانی المپیک را در کارنامه دارد و در رقابت های المپیک توکیو موفق نشد در ترکیب تیم روسیه حضور یابد. قصد شرکت در مسابقات جهانی نروژ را دارد.

ولاسوف در خصوص حضور در جام ایوانوویچ و همچنین میزان آمادگی خود به گفتگو با سایت رسمی فدراسیون کشتی روسیه پرداخت که در زیر می خوانید:

رومن‌ ولاسوف در مورد رقابت های صربستان گفت:

مسابقات سنگینی بود. به دلیل تعداد زیاد شرکت کننده، پنج رقابت در یک روز و در فاصله های کوتاه از هم برگزار شد. من در این رقابت ها با هموطن خودم و نماینده صربستان و ایران مبارزه کردم. اما رقابت آخر خاص بود، زیرا رقابت با لوائی مجارستانی بود. در ماه ژوئن با شکست مقابل این کشتی گیر فرصت حضور در المپیک را از دست دادم. من‌ در این دیدار انگیزه فراوانی برای برنده شدن داشتم. در دیدار چهارم با قهرمان جهان ابوزید مانتسیگوف کشتی گیر با تجربه و هموطنم مقابله کردم که دیدار پرتنشی بود و مطمئنم که تقابل من با او ادامه خواهد داشت.

قهرمان المپیک ریو و لندن در خصوص عدم حضور در المپیک توکیو گفت:

من واقعاً می خواستم در ترکیب المپیک باشم، می خواستم آنجا باشم، روی تشک، اما افسوس …

ولاسوف در خصوص قهرمانان اهل روسیه در المپیک توکیو خاطر نشان کرد:

اول از همه من می خواهم به قهرمان کشور ما موسی اولویف تبریک بگویم. او در فینال در برابر حریف شایسته ای چون آرتور الکسانیان از ارمنستان که سه بار در المپیک حضور داشت و دارای سه مدال است قرار گرفت. پیروزی در برابر او به شکل خاصی شیرین است. موسی یک جنگجو، یک قهرمان واقعی و یک قهرمان المپیک است و من برای او آرزو می کنم که با همین روحیه ادامه دهد. او قطعاً شانس موفقیت در المپیک بعدی را هم دارد. من همچنین به کشتی گیران آزاد ما که در المپیک حس و حال واقعی را داشتند تبریک می گویم زائور اوگویف، زائوربک سیداکوف و البته عبدالرشید سعدالله اف. شیرهای واقعی روی تشک، مدال طلا را به آن ها تبریک می گویم. 

وی در مورد الکساندر چخرکین نیز گفت:

او شایسته سفر به بازی های المپیک بود، او شایسته پیروزی بود، اما … 

ولاسوف در مورد قهرمان وزن خود در المپیک، توماس لورینچ مجارستانی توضیح داد:

من مسابقات قهرمانی اروپا در مسکو در سال ۲۰۰۶ را به خوبی به خاطر دارم، زمانی که برادران لورینچ جوان سرگئی کووالنکو ما را بردند. در تمام این ۱۵ سال او به مسابقات جهانی و المپیک سفر کرد و در ۳۳ سالگی ابتدا توانست قهرمان جهان شود و در ۳۵ سالگی قهرمان المپیک. این یک پیروزی بزرگ برای او است. فقط یک کشتی گیر بزرگ می تواند این کار را کند. من خیلی دوست دارم با او روی تشک مبارزه کنم. اما بعید است این اتفاق بیفتد. ما با هم صحبت کردیم و او برای من نوشت که با قهرمانی در توکیو خداحافظی می کند. تماشای مبارزه او بسیار دلپذیر بود، او همیشه با اطمینان عمل می کرد.

ولاسوف در پاسخ به این سوال که شما گفتید که پس از المپیک توکیو خداحافظی خواهید کرد، در صورتیکه در توکیو حضور نداشتید، گفت:

من نمونه ای از سایتیف کشتی گیر آزاد را پیش چشم دارم که موفق شد در چهار دوره المپیک سه مدال المپیک را کسب کند.  او در ۱۲ سال موفق شد سه بار در المپیک حضور یابد. اما من یک رویا دارم، یک آرزو دارم که سه بار قهرمان المپیک شوم. من همه چیز را برای اطمینان از موفقیت خود انجام می دهم تا اشتباهاتی را که قبل از توکیو داشتم مرتکب نشوم.

وی ادامه داد:

من می دانم که کار سخت تر خواهد بود. من درک می کنم که جوان نمی شوم و باید بیشتر مراقب روند تمرین و همه چیزهایی باشم که پشت تشک اتفاق می افتد. من اشتباهات خود را می دانم و در آینده آن ها را تکرار نخواهم کرد. من همه کارها را برای افزایش سن ورزش و تحقق رویایم انجام خواهم داد. من اشتباهات مسابقات رتبه بندی را به دقت تجزیه و تحلیل کردم، اشتباهات و مسابقات در صربستان را تجزیه و تحلیل خواهم کرد و یک چیز را می گویم: من هنوز در زمین احساس اطمینان می کنم، اما همه حریفان از هر فرصتی برای دفاع استفاده می کنند.

دارنده مدال طلای جهانی استانبول و لاس وگاس در خصوص آمادگی خود برای مسابقات جهانی نروژ خاطر نشان کرد:

برای من این هفتمین قهرمانی جهان خواهد بود، من دو بار طلا گرفتم و همه چیز را برای کسب سومین طلا انجام خواهم داد. کارهای زیادی در پیش است، به زودی آخرین اردو را خواهیم داشت. من تمام تلاش خود را به کار می گیرم تا بهترین کشتی خود را در اسلو به نمایش بگذارم.

وی در مورد حضور در المپیک پاریس افزود:

یک چرخه جدید المپیک شروع می شود و من می خواهم با اطمینان وارد آن شوم. من می خواهم به پاریس ۲۰۲۴ برسم و برای این کار باید در طول چرخه یک نتیجه پایدار نشان دهم. بنابراین من می خواهم قهرمانی جهان در اسلو را کسب کنم و اولین قدم را برای سومین المپیک بردارم.

در پایان رومن ولاسوف در خصوص پدر بودن و احساسش در مورد پسرش گفت:

خدا به خانواده ما فرزندی داد و برای من پسرم بزرگترین انگیزه برای آوردن مدال به خانه است. امروز، پسرم اصلی ترین پیروزی من است. و من می خواهم سومین طلای المپیک را کسب کنم و این مدال را روی گردن پسرم بگذارم. شما می توانید تصور کنید که چه سال سختی را گذراندم، چقدر سختی های المپیک را از دست دادم، اما وقتی به خانه می آیید و خانواده خود را می بینید، می فهمید که همه چیز واقعاً خوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *