خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

ناامیدی برای تانک روسی معنا ندارد؛ سرنوشت سعداله‌یف چه می‌شود؟ (ویدیو)

عبدالرشید سعداله یف
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

2 خرداد 1401


ساعت :

۲۰:۰۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

عبدالرشید سعداله یف، این روزها به دور از هیاهو تمرینات خود را پیگیری می کند.


اختصاصی خانه کشتی– با وقوع جنگ میان کشورهای روسیه و اوکراین و حمله نظامی روس ها به اوکراین، نهاد های مختلف ورزشی، این کشور را از حضور در مسابقات مختلف منع کردند تا جایی که تیم ملی فوتبال این کشور، از جام جهانی فوتبال حذف شد و اتحادیه جهانی کشتی، کشتی گیران این کشور را از مسابقات بین المللی منع کرد.

این در حالی است که روسیه یکی از قدرت های اصلی کشتی در دنیاست و حذف آن ها، علاوه بر تاثیر مستقیم بر کیفیت مسابقات، می تواند لطمه مالی و تبلیغاتی زیادی به اتحادیه جهانی بزند.

در ماه های اخیر گمانه زنی های مختلفی درباره حضور روس ها در مسابقات جهانی بوده اما تا کنون اتحادیه جهانی تصمیم جدیدی اتخاذ نکرده است.

این در حالی است که عبدالرشید سعداله یف، تانک ۹۷ کیلوگرم روس ها همچنان بدون توجه به حواشی، تمرینات خود را پیگیری می کند و نا امید نشده است.

در روزهای گذشته هم با اعلام رنکینگ جدید اتحادیه جهانی، سعداله یف همچنان در صدر رنک وزن خود قرار دارد و دور از دسترس رقباست.

این کشتی گیر خوش تکنیک اهل داغستان، در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ پنج مدال طلای جهان را در اوزان ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم کسب کرده و در المپیک ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ هم قهرمان شده است. او در سال ۲۰۱۷ در اولین سال حضورش در وزن ۹۷ کیلوگرم مدال نقره را کسب کرد و پس از آن در دوئل های جذابش با کایل اسنایدر آمریکایی، چهار بار در سال های ۲۰۱۸،۲۰۱۹، المپیک ۲۰۲۰ و چهانی۲۰۲۱ پشت این رقیب قلدر را به تشک دوخته. سعداله یف در حالی ۷ مدال طلای جهان و المپیک را در کارنامه دارد که فقط ۲۵ سال سن دارد و فرصت دارد تا یک افسانه تاریخی را در کشتی رقم بزند اما حالا محرومیت روس ها، مشکلی است که حسابی می تواند برای او و دیگر کشتی گیران این کشور، دردسر ساز شود و فرصت درخشش بیشتر را از آن ها بگیرد.

از سوی دیگر، در سال گذشته کشور روسیه به نفرات اول، دوم و سوم رنکینگ هر وزن، به ترتیب ۱۰ ، ۷ و ۳ هزار دلار پاداش داده است. موضوعی که می تواند در صورت ادامه روند محرومیت روس ها، درآمد مالی آن ها را هم تحت تاثیر قرار دهد و با این اوصاف باید اتحادیه جهانی کشتی سرانجام برای مسابقات جهانی مجوز حضور تزارها را صادر می کند یا یکی از بازوان اصلی خود را کنار خواهد گذاشت؟ برای این موضوع باید تا سوت آغاز مسابقات جهانی در بلگراد منتظر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *