خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

پایان افسانه رشید و اسنایدر بعد از یک دهه؛ به پادشاه جدید ۹۷ کیلوگرم سلام کنید! (عکس)

کایل اسنایدر
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

30 شهریور 1402


ساعت :

۲۰:۵۴

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

پس از یک دهه عبدالرشید سعدالله اف و کایل اسنایدر به فینال قهرمانی جهان نرسیدند.


اختصاصی خانه کشتی– مسابقات جهانی کشتی آزاد در صربستان، پر بود از شگفتی و اتفاقات عجیب؛ از بر هم خوردن معادلات قهرمانی در همه اوزان تا شکست ستاره ها و اسطوره ها؛ یکی از مهم ترین قاب های صربستان شکست عبدالرشید سعدالله اف و کایل اسنایدر، دو قهرمان یک دهه اخیر در وزن ۹۷ کیلوگرم بود.

کایل اسنایدر از جهانی ۲۰۱۵ سیطره خود بر این وزن را آغاز کرد و به طلای لاس وگاس رسید، در ادامه در المپیک ریو هم قهرمان شد و این روند ادامه داشت؛ اسنایدر از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲، تنها در سال ۲۰۱۸ به فینال نرسید و به جز آن در مسابقات جهانی و المپیک یک پای ثابت فینال بود که نتیجه آن یک طلا و یک نقره المپیک، و سه طلا، دو نقره و یک برنز جهان بود.

در سوی دیگر تانک روس ها از ۲۰۱۴ با قهرمانی در وزن ۸۶ کیلوگرم نام خود را بر سر زبان ها انداخت و در ادامه در جهانی ۲۰۱۵ و المپیک ۲۰۱۶ هم به طلای این وزن رسید. رشید در جهانی ۲۰۱۷ برای نخستین بار به وزن ۹۷ کیلوگرم آمد و مقابل اسنایدر شکست خورد، اما پس از آن در سال های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، المپیک ۲۰۲۰ و جهانی ۲۰۲۱ قهرمان بلامنازع این وزن بود.

به این ترتیب سعدالله اف از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ در تمامی مسابقات جهانی و المپیک که شرکت کرده بود فینالیست شده بود و شکست مقابل احمد تاج الدینوف هم باشگاهی خود، دومین شکست او در طول این سال ها بود.

به این ترتیب در مسابقات جهانی ۲۰۲۳، پس از سال ها سیطره مطلق سعدالله اف یا اسنایدر بر وزن ۹۷ کیلوگرم پایان رسید تا دوگانه این دو نفر به خط پایان برسد و فینال این وزن با حضور احمد تاج الدینوف و ماگومد خان ماگمدوف، دو کشتی گیر روسی الاصل برگزار شد که نهایتا تاج الدینوف نماینده بحرین به قهرمانی رسید.

7 دیدگاه برای “پایان افسانه رشید و اسنایدر بعد از یک دهه؛ به پادشاه جدید ۹۷ کیلوگرم سلام کنید! (عکس)
  1. سید علی گفت:

    درمورداینکه سعدالله یف واسنایدر جزو بهترین های ۹۷ هستند شکی نیست ولی طلای المپیک آینده برازنده کامران قاسم پور ماست..چون بسیار پرانرژیک وجسور وقبراق هست ..اگر حتی یه وزن بیاد پایین تر یعنی وزن ۸۶ قطعا میتونه تیلور آمریکایی رو شکست بده ..حسن یزدانی در برگشت ها کم میاره یا فن میخوره ..خلاصه یه نقطه داره ..ولی قاسمپور اینطور نیست

  2. بهمن بیگلری گفت:

    بخدا دیگه تاج الدینف قهرمان بلامنازع این وزنه.حالا میبینید
    اصلا خیلی پخته و با تکنیکه.هنوز ۲۰ سالشه.عجیبه واقعا

  3. محمد گفت:

    هر کسی که کشتی رو بشناسم و کشتی گرفته باشه می‌فهمه سعد اله یف ما آماده بود از نظر بدنی هر کشتی گیری ی روز بد هم داره حالا یا وزن کم کردن زیاد یا تمرین و خستگی یا مصدومیت.ولی آدم خندش میگره بخای سعد اله یف که جز استثناهای کشتی هس و حداقل تا سه چهار سال دیگه هم مدعی اول هس رو بزاری کنار واسه اینکه روزش نبوده

  4. عبداله حیدری گفت:

    منتظر المپیک و رشید باشید

  5. کوشا گفت:

    هیچ ربطی به اسم نداره پنج ثانیه آخر ضربه فنی شد.

  6. صولت گفت:

    رشید سعدالله یف در زمان خود بهترین وبا اخلاق ترین وزن ۹۷ کیلو بود.

  7. ایوب گفت:

    گلیج از همشون بهتر بود فقط یکم اسم سعدالله یف روش تاثیر گذاشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *