خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

پایان رویای صربستان برای کاکس؛ اسنایدر بی‌دردسر ملی‌پوش شد

جی دن کاکس
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

21 خرداد 1402


ساعت :

۱:۱۳

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

با مصدومیت جی‌دن کاکس پیش از انتخابی، کایل اسنایدر ملی‌پوش آمریکا در وزن ۹۷ کیلوگرم شد.


اختصاصی خانه کشتی– مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی کشتی آمریکا (FINAL X) در شرایطی برگزار شد که در وزن ۹۷ کیلوگرم، در حالی که همه منتظر رقابت سنگین کایل اسنایدر و جی‌دن کاکس بودند، این نبرد شکل نگرفت.

کاکس که امسال برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ تغییر وزن داده و به ۹۷ کیلوگرم آمده بود، در مسابقات اوپن قهرمان شد و باید در مرحله نهایی به مصاف کایل اسنایدر، قهرمان جهان در سال گذشته می‌رفت؛ درست در زمان وزن‌کشی، کاکس عصا به روی تشک آمد تا مشخص شود دچار مصدومیت است. هرچند برخی خبر ها حکایت از تمایل کاکس به مسابقه دادن با مصدومیت بود اما نهایتا کاکس کشتی نگرفت تا اسنایدر بار دیگر ملی‌پوش آمریکا شود.

این اتفاق در حالی افتاد که پس از غیبت کاکس روی تشک، شایعاتی درباره احتمال رقابت دوباره این دو و ارائه مدارک پزشکی از سوی نایب قهرمان جهان مطرح شد؛ با این وجود بر اساس اعلام منابع خبری آمریکا و با استناد به قانون انتخابی کشتی این کشور، کاکس هیچ شانسی برای ملی‌پوش شدن در جهانی صربستان ندارد.

در این قانون صراحتا ذکر شده که فقط کشتی‌گیرانی که در جهانی مدال گرفته و سهمیه FINAL X دارند، یا کشتی‌گیرانی که علی رغم مدال جهانی در مسابقات US OPEN در همان وزن سابق کشتی گرفته‌اند، می‌توانند ۴۸ ساعت پیش از شروع انتخابی با ارائه درخواست کتبی خواستار تعویق انتخابی شوند.

بر این اساس جی‌دن کاکس شانسی برای ملی‌پوش شدن ندارد و کایل اسنایدر بار دیگر و این بار بدون دردسر، راهی مسابقات جهانی می‌شود تا به فکر کسب یک مدال دیگر از این آوردگاه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *