خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

پدیده جدید کشتی فرنگی ایران در مسیر قهرمانی جهان

ایمان محمدی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

16 شهریور 1402


ساعت :

۲۱:۵۶

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

ایمان محمدی با رسیدن به مدال بزرگسالان جهان می تواند روند رو به رشد خود را به زیبایی تکمیل کند.


اختصاصی خانه کشتی– یکی از جذاب ترین اوزان کشتی فرنگی در سال گذشته، وزن ۶۳ کیلوگرم بود؛ جایی که رقابت اصلی بر سر دوبنده تیم ملی بین دو برادر از یک خانواده بود که در هر دو در همین وزن کشتی می گرفتند.

ایمان و عارف محمدی دو ستاره خوزستانی کشتی فرنگی، سال گذشته درخشش خوبی داشتند تا کادر فنی بر سر یک دوراهی بین این دو برادر ایذه ای قرار بگیرد اما نهایتا روند رو به رشد ایمان حکم به ملی پوش شدن او داد.

ایمان سال گذشته ابتدا در مسابقات جوانان جهان ۲۰۲۲ طلا گرفت و در ادامه به قهرمانی امید ها هم رسید؛ پس از آن کادرفنی حسابی او را زیر نظر گرفت و محمدی موفق شد با کسب طلای قهرمانی آسیا رسید و تنها لغزش او در تورنمنت رنکینگ قرقیزستان بود که در نیمه نهایی مقابل لری ابولادزه سرشناس تن به شکست داد و به برنز این مسابقات رسید. با این وجود روند خوب و عملکرد مثبت او باعث شد تا حسن رنگرز از او به عنوان ملی پوش وزن ۶۳ کیلوگرم کشتی فرنگی رونمایی کند.

نکته جالب درخشش عارف، برادر ایمان در همین وزن بود که او هم ابتدا در مسابقات کشوری قهرمان شد و در مسابقات جام تختی به مقام سوم رسید اما عملکرد بهتر ایمان باعث شد او مسافر بلگراد شود.

البته محمدی برای رسیدن به مدال جهان در این وزن، کار آسانی ندارد؛ حضور رقبای درجه یکی از جمله لری ابولادزه نایب قهرمان سال گذشته، موراد ممدوف آذربایجانی نفر سوم جهان در سال ۲۰۲۱ و باشار ترکیه ای می تواند زنگ خطری برای این قهرمان خوزستانی باشد اما عملکرد بی نظیر و رو به جلوی ایمان در دو سال اخیر، نشان داده او اسب خود را برای رسیدن به مدال بزرگسالان جهان زین کرده و از همین حالا برای پریدن روی سکو، خط و نشان می کشد.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *