خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

پشت پرده اخراج کشتی گیران ملی پوش از زبان عبدولی: مدیران ارشد استان حمایت نکردند!

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

7 بهمن 1402


ساعت :

۱۸:۱۱

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

کرامت عبدولی درباره ماجرای اخراج کشتی گیرها از گروه ملی فولاد توضیح داد.


اختصاصی خانه کشتی– چند ماه پیش، گروه ملی فولاد ایران اقدام به استخدام بیش از ۲۰ فرنگی کار ملی پوش و ۳ مربی کرد و در ادامه تیم کشتی فرنگی گروه ملی در لیگ برتر قهرمان شد.

با وجود این طی روزهای گذشته، خبرهایی مبنی بر اخراج تعداد زیادی از کشتی گیران منتشر شد که کرامت عبدولی عضو گروه ملی و قهرمان اسبق جهان درباره این موضوع توضیح داد.

کرامت عبدولی درباره ماجرای اخراج کشتی گیران از گروه ملی فولاد گفت:

تقریبا ۶ ماه پیش، گروه ملی فولاد اقدام به استخدام بیش از ۲۰ کشتی گیر کرد و همه چیز خیلی خوب پیش رفت. چندی پیش اعتراضاتی در درون شرکت شکل گرفت و صحبت هایی از سوی کارگرها مطرح شد که چرا کشتی گیرها را آورده اید؟ چرا پول ما را به کشتی گیر می دهید و نیازی نبود از کشتی حمایت کنید یا کشتی را در گروه بیاورید، چون شرکت گروه ملی یک شرکت فولادی است و با ورزش ارتباطی ندارد. البته شرکت گروه ملی تیم فوتبال هم دارد.

عضو گروه ملی فولاد ادامه داد:

مدیرعامل شرکت فردی است که بسیار به ورزش اهمیت می دهد و خیلی علاقه داشت تا از کشتی گیرها حمایت کند، تا لحظه آخر هم پای کار بود و همین الان هم پای کار است. هیچ مشکلی هم با این قضیه ندارد، اما از آنجایی که کارگرها فشارهای زیادی آوردند و در شبکه های اجتماعی اعتراض کردند و گفتند سرکار نمی آییم چون بودجه ما را صرف کشتی می کنند. در حالی که واقعا بودجه ای صرف کشتی نمی شد و هزینه های تیم و کشتی گیرها، در مقیاس گروه ملی ناچیز بود و به چشم نمی‌آید. هیچ کدام از مدیران ارشد در استان حتی یک درصد هم حمایت نکردند و همه آقای علی محمدی را تحت فشار گذاشتند که چرا کشتی گیر ها را سرکار آورده ای؟ چرا آن ها را استخدام کرده ای؟ حق با کارگرهاست و اصلا نیازی به استخدام و جذب کشتی گیرها در گروه ملی نبوده تا حق کارگرها ضایع شود.

عبدولی ادامه داد:

 همین موضوعات و عدم حمایت مدیران ارشد استان باعث شدند فشار خیلی زیادی به علی محمدی وارد شود که چرا کشتی را به مجموعه آورده ای و نهایتا کشتی گیران را حذف کردند. همه این ها به مدیران ارشد استان خوزستان بر می گردد که نهایتا هم آقای علی محمدی تقصیری نداشت.

او در پایان گفت:

البته این را هم بگوییم که ۵ نفر از کشتی گیرها در مجموعه حفظ شدند. حامد عبدولی و علیرضا ارقش که به اهواز نقل مکان کردند و امیر قاسمی منجزی و رسول گرمسیری هم اصالتا اهوازی هستند و در مجموعه حضور دارد. برادرم سعید هم در تیم هست. شرایط بقیه عزیزان هم به شکلی بود که ۷ نفر اصلا برای تیم کشتی نگرفتند که آن ۷ نفر تحت حمایت ورزشی بودند و آن ها را کنار گذاشتیم تا به بچه هایی رسیدگی کنیم که برایمان کشتی گرفتند تا کار بزرگی که کردند جبران شود. از طرفی ۱۱ نفر نیز نمی توانستند در شرکت کار کنند چون شرایطشان طوری بود که پایان خدمت نداشتند و طبق قانون اداره کار، کسی که کارت پایان خدمت ندارد نمی تواند در هیچ شرکتی استخدام شود و کلیات ماجرای اخراج کشتی گیرها همین بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *