خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

پیش درآمدی بر انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در اوزان ۷۴، ۹۲ و ۹۷ کیلوگرم

انتخابی تیم ملی کشتی آزاد- مجتبی گلیج- کامران قاسم پور- محمدجواد ابراهیمی
نویسنده:

امین کوهساریان

تاریخ :

4 شهریور 1400


ساعت :

۱۱:۲۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات جهانی نروژ در اوزان ۷۴، ۹۲ و ۹۷ کیلوگرم برگزار می شود.


خانه کشتی رقابت های انتخابی درون اردویی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان جهت شرکت در مسابقات جهانی نروژ در سه وزن ۷۴، ۹۲ و ۹۷ کیلوگرم از ساعت ۱۱ صبح روز جمعه پنجم شهریور در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار می شود.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، یونس امامی کشتی گیر عنوان دار کشورمان که در تورنمنت زیلکوفسکی لهستان با عملکرد ضعیفش دوبنده تیم ملی در المپیک را از دست داد، الان بفکر جبران است و برای ملی پوش شدن باید به مصاف محمدصادق فیروزپور جوان خوش آتیه جویباری برود که با قهرمانی در تورنمنت اوکراین خود را به عنوان مدعی این وزن مطرح کرده است. فیروزپور چندی پیش در تورنمنت علی اف در خاک روسیه حضور یافت که در جنگ با روس ها پس از شکست دو کشتی گیر از کشور میزبان در دور سوم شکست خورد و توفیقی نداشت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم که قرار بود با حضور سه کشتی گیر برگزار شود، با انصراف علیرضا کریمی کشتی گیر با تجربه و عنوان دار کشورمان، این رقابت به این شکل برگزار می‌شود که کامران قاسم پور و محمدجواد ابراهیمی به مصاف هم می روند. درصورتی که قاسم پور پیروز این دیدار شود (با توجه به قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۱ و عملکرد بهتر) در این وزن صاحب دوبنده تیم ملی می شود، ولی در صورت پیروزی ابراهیمی مسابقه به صورت دو پیروزی از سه مسابقه خواهد شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم دو کشتی گیر بازنده محمدحسین محمدیان در راه انتخابی تیم ملی برای رقابت های المپیک، با هم به رقابت می پردازند. علی شعبانی دارنده قهرمان آسیا و مجتبی گلیج که دارای دو طلای امیدهای جهان و طلا و نقره قهرمانی آسیا می باشد به مصاف هم می‌روند. رقابت در این وزن به این شکل است که در صورت پیروزی شعبانی (به دلیل قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ و عملکرد بهتر) وی صاحب دوبنده تیم ملی کشتی آزاد در قهرمانی جهان می شود و در صورت پیروزی گلیج هر کدام که صاحب دو پیروزی از سه مسابقه شود، صاحب دوبنده تیم ملی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *