خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

پیش درآمدی بر نبرد امیرمحمد یزدانی و مرتضی قیاسی برای المپیکی شدن

نویسنده:

امین کوهساریان

تاریخ :

6 خرداد 1400


ساعت :

۱۹:۱۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

امیرمحمد یزدلنی و مرتضی قیاسی برای المپیکی شدن باید فردا (جمعه) به مصاف هم بروند. 


خانه کشتی– در رقابت انتخابی وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد که روز جمعه (هفتم خردادماه) از ساعت ۱۱ و براساس قانون اتحادیه جهانی برنامه ریزی شده است، امیرمحمد یزدانی و مرتضی قیاسی با هم دیدار خواهند کرد.

این رقابت به صورت تک کشتی و با  ۲ کیلوگرم ارفاق وزن برگزار خواهد شد. (در صورت بروز اتفاقات، حوادث و یا مشکل داوری با تصمیم کادر فنی امکان برگزاری مجدد مسابقه وجود دارد.)

یزدانی دارنده مدال نقره نوجوانان جهان و امید های آسیا یکی از اعضای تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان در پیکارهای جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان بود. او در این رقابت ها با یک پیروزی و یک شکست از گردونه رقابت ها خارج شد. یزدانی عنوان دار جام جهان پهلوان تختی می باشد. وی فروردین ماه امسال به عنوان نماینده کشورمان در پیکارهای کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا که در قزاقستان برگزار شد، حضور یافت و با صعود به فینال سهمیه وزن ۶۵ کیلوگرم را کسب کرد.

حریف او مرتضی قیاسی ۲۵ ساله اهل استان لرستان دارنده مدال طلای جوانان جهان و نماینده تیم ملی کشتی آزاد امید در مسابقات قهرمانی امیدهای جهان در سال ۲۰۱۸ که تا یک قدمی مدال پیش رفت و در نهایت پنجم شد. وی نیز عنوان دار جام جهان پهلوان تختی می باشد. قیاسی اردیبهشت ماه در مسابقات قهرمانی آسیا حضور یافت و با یک شکست در مقابل اوتوگورو قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸، به مدال برنز دست یافت. باید منتظر ماند و دید کدام یک از این دو کشتی گیر آینده دار کشورمان صاحب دوبنده تیم ملی کشتی آزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم رقابت های المپیک می شود.

این وزن از شلوغ و حساس ترین اوزان کشتی آزاد در المپیک می‌باشد که نفرات شاخصی همچون رشیدوف روس، اتوگورو ژاپنی، باجرانگ هندی ،حاجی علیف آذربایجانی، نیازبیکوف قزاق ، گادژیف و موزکایف روس که به ترتیب برای لهستان و مجارستان کشتی می گیرند برگزار می شود.

برای هر دو عزیز و هر کدام که صاحب دوبنده تیم ملی کشتی در المپیک باشد آرزوی موفقیت، سلامتی و کسب بهترین نتیجه در رقابت های المپیک را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *