خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کادیماگومدوف: دوباره راه رفتن را یاد می‌گیرم؛ فعلا بلاتکلیف هستیم

کادی ماگومدوف
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

5 خرداد 1401


ساعت :

۲۰:۵۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

نایب قهرمان المپیک توکیو موفق شد در تورنمنت پادوبنی به قهرمانی وزن ۷۹ کیلوگرم برسد.


اختصاصی خانه کشتی– ماگومد حبیب کادی ماگومدوف، ستاره روسی الاصل کشتی بلاروس، در المپیک توکیو موفق شد مدال نقره وزن ۷۴ کیلوگرم را کسب کند و خود را آماده می کرد تا در مسابقات بعدی باز هم روی سکو برود. با این حال، تحریم ورزش روسیه و بلاروس باعث شد تا این کشتی گیر هم فعلا از حضور در مسابقات منع شده باشد. او در تورنمنت پادوبنی روسیه، در یک وزن بالاتر از وزن خود یعنی در ۷۹کیلوگرم کشتی گرفت و موفق شد در فینال با شکست رادیک والیف، قهرمان شود.

او در گفت و گو با سایت کشتی روسیه، درباره حضور در تورنمنت ایوان پادوبنی مسکو و برنامه های آینده اش صحبت کرد..

 شما از ناحیه زانو مشکل داشتید، آیا مشکل آن به صورت کامل رفع شده؟

من منیسک زانوی خود را عمل کردم اما بعد از آن عفونت کرد و کار سخت شد. بعد از عمل، تمرین را شروع کردم و همه چیز خوب بود، به جز اینکه من نمی توانستم با پاهایم راه بروم! بنابراین بدون این تکنیک برای مسابقات مسکو آماده شدم و حالا می توانم بگویم که دوباره راه رفتن با پاهایم را یاد می گیرم.

عملکردت در روسیه چطور بود؟ از کشتی گرفتن خود بگو.

من روی عملکرد خود حساب کرده و از این نظر آماده بودم. وظیفه ام این بود که بیشتر روی دست ها کار کنم، فشار ثابتی را اعمال کنیم و در نتیجه سعی کنم از راه های دیگر امتیاز به دست آورم

چرا تصمیم گرفتید در وزن ۷۹ کیلوگرم وارد مسابقات شوید و در وزن ۷۴ که قبلا در آن حاضر بودید، روی تشک نرفتید؟

 واقعیت این است که من در یک هفته، باید در یک تورنمنت در اومسک شرکت می کردم که باید در وزن ۷۴ کیلوگرم با چرمن والیف مبارزه می کردم. این مسابقات در نهایت به ژوئن موکول شد، با این حال، من نمی دانم که آیا حریف من اکنون می خواهد در آن تورنمنت شرکت کند یا نه، زیرا او باید در همان ماه در مسابقات قهرمانی روسیه کشتی بگیرد. وقتی برای حضور در مسابقات مسکو آماده می شدم، از جابجایی وزن بی اطلاع بودم و تصمیم گرفتم که نیازی به دو بار کاهش وزن در مدت زمان کوتاهی نداشته باشم.

 اما با حضور در در دسته المپیکی۷۴ کیلوگرم، می توانستی دو برابر جایزه دریافت کنی

 واقعیت این است که قبل از مسابقات صحبت می شد که هیچ جایزه ای وجود نخواهد داشت که اگر  در ابتدا توافق می شد و اگر اطمینان وجود داشت که همه چیز سر جای خود باقی می ماند، به احتمال زیاد در وزن ۷۴کیلوگرم کشتی می گرفتم.

الان برای چه مسابقاتی آماده می شوید؟

 تاکنون بلاتکلیفی کامل در این زمینه وجود دارد، اما به هر حال چند تورنمنت برگزار خواهد شد. من سعی می کنم تا جایی که ممکن است بجنگم. ما باید خودمان را در آمادگی کامل نگه داریم، زیرا تحریم ها علیه ورزشکاران بلاروس ابدی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *