خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کادی ماگمدوف: با فکر جهانی می خوابم و بیدار می شوم!

کادی ماگمدوف
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

7 شهریور 1402


ساعت :

۱۱:۰۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

ستاره کشتی آزاد بلاروس از عطش خود برای بازگشت به تشک گفت.


اختصاصی خانه کشتی– ماگمومد حبیب کادی ماگمدوف، کشتی گیر روسی الاصل که با دوبنده بلاروس به روی تشک می رود، یکی از چهره های ویژه جهانی صربستان است که پس از یک سال محرومیت قرار است دوباره روی تشک برود.

دارنده مدال نقره المپیک توکیو در وزن ۷۴ کیلوگرم در گفت و گویی درباره شرایط بازگشت به مسابقات گفت:

طی روزهای گذشته اردوهایی با تاکید بر آمادگی جسمانی داشتیم و و فشار زیادی وارد شد و می خواهم در روزهای آینده استراحت و ریکاوری کنم. پیش از این هم اردوهای بسیار خوبی داشتیم و تمام کارهای لازم برای حضور روی تشک را انجام داده ام.

او درباره اینکه آیا انتظار صدور مجوز بازگشت به مسابقات را داشتند یا نه، گفت:

فارغ از این موضوع و تصمیم، اردوهایی را در نظر گرفته بودیم و با تمام توان در آن ها شرکت می کردیم؛ وقتی فهمیدیم که به ما مجوز حضور در مسابقات جهانی را می دهند با حال و هوای بهتری به تمرینات ادامه دادیم. از آن روز به بعد با فکر مسابقات جهانی می خوابم و بیدار می شوم و نمی توانم صبر کنم تا روزی که در بلگراد روی تشک بروم.

او ادامه داد:

من در سال ۲۰۱۷ بی تجربه بودم و به عنوان عضو تیم ملی روسیه در مسابقات حاضر شدم که تجربه کم باعث شد نتوانم از نظر روحی و روانی خودم را جمع و جور کنم؛ در طول شش سال گذشته در مسابقات مختلفی روی تشک رفتم و تجربه زیادی کسب کرده ام تا بتوانم مسلط تر کشتی بگیرم و امیدوارم اشتباهم در مسابقات جهانی برای دومین بار تکرار نشود.

دارنده مدال نقره المپیک توکیو درباره اینکه کشتی گیران روسیه و بلاروس در مقایسه با سایر کشورها از زمان کمتری برای رسیدن به اوج آمادگی برخوردار بودند، گفت:

بهتر بود تمرینات بیشتری انجام می شد اما من آمادگی کافی دارم. من از فرم بدنی خودم راضی هستم اما برای اینکه این آمادگی تا شروع مسابقات از بین نرود، باید در مراحل آخر اردو همچنان بجنگیم و آمادگی خود را حفظ کنیم.

کادی ماگمدوف همچنین درباره شرایط وزنی خود عنوان کرد:

من حدود ۵ کیلو اضافه وزن دارم و تمرینات خودم در این بخش را با دوستانم در بخش مبارزات پیگیری می کنم. حبیب نورماگمدوف یکی از این افراد است که با او تمرین می کنم، آن ها با وزنه هایی تمرین می کنند که ما کشتی گیران در خواب هم نمی بینیم، آن ها این علم را در آمریکا یاد گرفته اند و من هم از آن ها یاد گرفته ام. از یک ماه و نیم قبل از مسابقات، رژیم می گیریم و غذاهای شیرین، نشاسته ای و سایر غذاهای بی فایده را حذف می کنم تا به وزن مناسب برسم، من حتی چند سال است نان مصرف نکرده ام و همین به من کمک می کند.

او درباره رقبای خود در وزن پرترافیک ۷۴ کیلوگرم افزود:

در این وزن چند کشتی گیر قوی از جمله کشتی گیران اوستیایی، داغستانی، ایرانی، نفراتی مانند چامیزو و … هستند که باید با آن ها رقابت کنم.

ماگمدوف در پایان درباره رقابت دوباره با کایل دیک و عطش دیک برای انتقام شکست المپیک گفت:

من نمی دانم دیک چگونه کشتی بگیرد اما می خواهم ثابت کنم پیروزی من مقابل او در توکیو تصادفی نبود. من برای این موضوع هرکاری می کنم و سعی می کنم کار را همانطور که در توکیو تمام کردم، به پایان برسانم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *