خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کاوه: رحمان منتخب ما در المپیک است؛ قاسمپور امیدوارم کرد

محسن کاوه
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

24 دی 1402


ساعت :

۱۳:۴۱

منبع:

تسنیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد از انتخاب رحمان عموزاد برای حضور در المپیک خبر داد.


خانه کشتیمحسن کاوه در رابطه با عملکرد شاگردانش در تورنمنت اوپن زاگرب که با کسب سه نشان طلای زارع، آذرپیرا و نخودی و سه نقره معصومی، ابوذری و عموزاد و دو برنز قاسم‌پور و ابراهیم‌زاده به پایان رسید، اظهار داشت:

این مسابقات دستاورد خوبی برای کشتی ما داشت. یکسری نقاط ضعف و قوت خود را شناختیم. البته بچه‌های ما از الان نباید در حد آمادگی مسابقه مهم باشند، ولی امیدوار شدیم، اینکه دست‌مان آمد روی چه نکاتی باید بیشتر تمرکز کنیم. این برای کادرفنی نقطه قوت بود که در این مقطع چند تن از بچه‎‌ها را به یک میدان خوب بفرستیم که هم بتوانیم روی مدل کشتی‌ گرفتن آنها کار کنیم و هم اینکه به لحاظ انگیزشی برای تعدادی از بچه‌ها این مسابقه خوب بود. چیزی که مسلم است، قطعاً باید بیشتر کار کنیم.

وی درباره اینکه چرا رحمان عموزاد از فرصت رویارویی با یکی از حریفان خوبش در فینال این تورنمنت استفاده نکرده و بدون مبارزه، به نقره تورنمنت زاگرب رضایت داد، گفت:

من سر کشتی‌های داخلی، کُچ نمی‌نشستم و از بچه‌ها می‌خواستم خودشان انتخاب کنند چه کسی تر و خشک‌شان کند. سر کشتی رحمان عموزاد با ابراهیم‌زاده تشک کناری بودم، از ناحیه سر و گردن در این کشتی ضربه خورد، به طوری که نمی‌توانست سرش را تکان دهد. ما هم ریسک نکردیم که خدای ناکرده اگر آسیب دیده، جدی‌تر نشود. به هرحال رحمان فرد منتخب ما برای المپیک است، گفتیم اگر بگوییم حتماً کشتی بگیر، سلامتش شاید به خطر بیفتد.

کاوه درباره عدم حضور یونس امامی در رقابت‌های شانس مجدد گفت:

او هم مجوز پزشکی داشت، در مورد یونس این را بگویم که به تاکتیک بدش باخت، همانطور که مقابل تسابولوف و ماگومدرسول گاژی ماگمادوف هم به همین شکل شکست خورد. تاکتیک او در این کشتی‌ها این بود که ایستاد و خواست با حداقل امتیاز ببرد و این اصلاً خوب نیست. یونس امامی باید احیا شود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره وضعیت هادی وفایی‌پور که نتوانست در تورنمنت زاگرب کشتی بگیرد، یادآور شد:

نظر ما این بود تعدادی از بچه‌هایی که قرار است در مسابقات قهرمانی آسیا کشتی بگیرند، پیش از آن در یک تورنمنت محک بخورند. عده‌ای در زاگرب و عده‌ای دیگر هم در تورنمنت یاشاردوغو، هادی وفایی‌پور قطعاً نماینده ۸۶ کیلوگرم ما در مسابقات قهرمانی آسیاست.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی برگزار شود، محمد نخودی ملی‌پوش ۷۹ کیلوگرم است؟، تأکید کرد:

نخودی کشتی‌گیر منتخب ما در این وزن است چون نفر اول مسابقات کشوری را برد و رو به جلو و خوب کشتی گرفت در مقطعی که همین میزان آمادگی لازم بود.

کاوه درباره وضعیت وزن ۹۷ کیلوگرم و انتخاب ملی‌پوش اعزامی به گزینشی آسیایی عنوان کرد:

همانطور که گفتم تورنمنت زاگرب برای ما دستاورد خوبی داشت، خصوصاً در ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم که دو مدعی در هر دو وزن داشتیم. در بحث کشتی گرفتن کامران قاسم‌پور و همچنین ارزیابی آنها در مصاف با حریفان خارجی، به دنبال این بودیم که عملکرد آنها در این وزن بررسی شود. کامران واقعاً پسر خوبی است، به لحاظ کشتی‌گیری قطعا جزو بهترین‌های ماست که ایرانی کشتی می‌گیرد. حُسن او این است که تلاش می‌کند و دست از تلاش برنمی‌دارد و این واقعاً قابل ستایش است. چیزی که خیلی اهمیت دارد، تلاش اوست و باید همچنان دست از تلاش برندارد، یکی از کسانی که به من امیدواری داد، کامران قاسم‌پور بود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره رویارویی امیرحسین زارع و امیررضا معصومی در سنگین وزن تورنمنت زاگرب که با برتری زارع تمام شد، گفت:

بعد از این کشتی با امیررضا هم صحبت کردم، باید قبول کنیم امیررضا معصومی در سطح اول سنگین وزن جهان است که در مصاف با مِیسون پاریس آمریکایی هم کشتی خیلی خوبی گرفت. در خصوص امیرحسین زارع هم باید بگویم که او حتی نسبت به گذشته هم پخته‌تر کشتی گرفت و همه اینها به این برمی‌گردد که ما حریفان داخلی خوبی داشته باشیم که نفر اول ما در حاشیه امنیت نباشد، این باعث رشد نفر اول می‌شود، اتفاقی که در ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم ما رخ داده و از نظر من اتفاق بسیار خوبی است.

6 دیدگاه برای “کاوه: رحمان منتخب ما در المپیک است؛ قاسمپور امیدوارم کرد
  1. محمود گفت:

    فقط کامران و کشتی‌های ناب ایرانی‌ای که می‌گیره❤️❤️

  2. رضامرادی گفت:

    باسلام وخسته نباشید به آقای کاوه.ممنون اززحماتی که کشیدید.من ازطرفدارای پروپا قرص کامران هستم.بنظرمن کامران اگه وزنشو طبق برنامه بالا بیاره بی شک تو ۹۷ حریف نداره ازتون خواهشی که دارم اینه بیشتربه کامران توجه کنید.وضعیت روحی وروانی توکشتی خیلی تاثیر داره.ممنون

  3. هوشنگ اسکینی گفت:

    سلام جناب آقای محسن کاوه از سرمایه های این کشور است و کار بلد سر بلند باشید ما باید جایگاه جهانی کشتی ایران بدست آوریم و حفظ و مراقبت نماییم

  4. جبار عزیزی گفت:

    به نظرم کامران باید تمرکزش رو ۸۶ باشه نفر برتر بین کامران و حسن بره المپیک وزن ۹۷ هم بین اذر پیرا و گلیج یکی بره المپیک

  5. سعید گفت:

    برای مردم ایران برد حسن یزدانی در مقابل تیلور از طلای کل اعضا در تیم مهمتر است. و این بدشانسی کامران است. کامران شانس بالایی مقابل تیلور دارد ولی حسن یزدانی قصه متفاوتی دارد. کامران با وجود مصدومیت و تمرین کم و وزن پایین برنز گرفت. آدرپیرا کسی را برد که ۱۰ هیچ به بحرین باخت. ما به کامران آماده و سر وزن و با اعتماد به نفس در وزن ۹۷ نیاز داریم. اگر حسن بعد از برد تیلور به ۹۷ می رفت مطمئنا موفق می شد و مردم هم راضی. ولی امروز وقتش نیست.

  6. حجت بیگلری گفت:

    بسیارعالی اولین تورنمنت سرمربی جدید درزاگرب عملکرد مثبت داشت اگر ازکامران درون ۸۶ برای المپیک استفاده کنیم به نظرشما بهتر جواب نمیدهدچون ازلحاظ وزن وقدرت بدنی به ۹۷ تا نمیخورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *