خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کدام کشتی گیران روسی در جام جهانی آمریکا کشتی گرفتند؟

رضا مومنی - زلیم خان آباکاروف - جام جهانی آمریکا
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

23 آذر 1401


ساعت :

۱۲:۴۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا در غیاب روسیه برگزار شد اما چند کشتی گیر روسی الاصل در این جام به روی تشک رفتند.


اختصاصی خانه کشتی– جام جهانی کشتی آزاد در حالی با قهرمانی آمریکا و نایب قهرمانی ایران به پایان رسید که این دوره، مسابقات با شکل و شمایل جدیدی برگزار شد. پیش از این در آخرین دوره این رقابت های در سال ۲۰۱۹، روسیه در کشور خودش قهرمان شد، پس از آن به دلیل همه گیری کرونا جام جهانی برگزار نشد و امسال با فرمتی جدید به روی پرده رفت.

در این دوره روسیه، همچون مسابقات جهانی غایب بزرگ بود و نتوانست شرکت کند، از طرفی مسابقات در دو گروه سه تیمی برگزار شد و تیم های اول هر گروه راهی فینال می شدند که نکته جالب، حضور تیمی به عنوان منتخب جهان بود که متشکل از ستاره های کشتی در کشورهای مختلف بود.

با این وجود اگر چه روسیه غایب بود اما حضور کشتی گیران روسی الاصل در این دوره کاملا به چشم می آمد.

زلیم خان آباکاروف در ۵۷ کیلوگرم، تیموراز سالکازانوف در ۷۹ کیلوگرم، عثمان نورماگمدوف در ۹۲ و باتیربک تساکالوف در ۹۷ کیلوگرم کشتی گیرانی با اصالت روسی بودند که اگر چه برای کشورهای دیگر کشتی می گیرند اما در این مسابقات جلوه ای از کشتی و فنون روسیه در آمریکا بودند.

البته ایسمائیل موسکایف، ستاره روسی الاصل مجارستان هم قرار بود در جام جهانی آمریکا کشتی بگیرد که به دلیل صادر نشدن ویزا به این رقابت ها نرسید.

در این جام آباکاروف و نورماگمدوف در مصاف با ایران، موفق به شکست رضا مومنی و امیرحسین فیروزپور شدند، اما تساکالوف مقابل امیرعلی آذرپیرا با نتیجه ده بر صفر شکست خورد.

تیم منتخب جهان در دیدار رده بندی با برتری ۸ بر ۲ مقابل گرجستان به مقام سوم رسید و جایزه ده هزار فرانکی را از آن خود کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *