خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی‌گیری که در قهرمانی آسیا ققنوس شد؛ ستاره ژاپنی برای رقبا خط و نشان کشید

ری هیگوچی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

13 اردیبهشت 1401


ساعت :

۲۲:۰۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

ستاره ژاپنی در وزن ۶۱ کیلوگرم بازگشتی درخشان به میادین کشتی داشت.


اختصاصی خانه کشتی– مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در اولان باتور که هفته گذشته انجام شد، یک چهره ویژه داشت؛ ری هیگوچی، ستاره المپیک ریو پس از یک سال دوری، دوباره به میدان برگشت.

سبک وزن ژاپنی که برنز آسیا ۲۰۱۷ را در کارنامه دارد، در مغولستان در وزن ۶۱ کیلوگرم با شکست همه رقبا بر سکوی نخست ایستاد تا برای همه رقبا خط و نشان بکشد و همچون ققنوس از خاکستر بلند شود؛ او در چهار مسابقه خود با برتری فنی از تشک خارج شد و در فینال، به ۴۶ ثانیه زمان نیاز داشت تا داریوش حضرتقلی زاده را زمین گیر کند.

او برای جبران مقام ناامید کننده برنز آسیا در ۲۰۱۷، از همان ابتدای فینال با یک فن کمر ۴امتیازی حریف را غافلگیر کرد و در ادامه با برتری ۱۰ بر صفر به کشتی پایان داد.

این میدان، یک بازگشت بزرگ برای ستاره ای بود که در المپیک توکیو، به دلیل مشکل وزنی در نبرد با ترازو نتوانست به فستیوال پنج حلقه برود.

او پس از نایب قهرمانی در المپیک ریو، به وزن ۶۱ کیلوگرم آمد و در مسابقات قهرمانی آسیا در دهلی نو سوم شد. در اواخر سال ۲۰۱۷ او به وزن ۶۵ کیلوگرم رفت، جایی که عنوان قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان را در سال ۲۰۱۸ به دست آورد، اما نتوانست اتوگورو را کنار بزند و در آن وزن به توفیقی نرسید.

پس از آنکه حضور اوتوگورو در وزن ۶۵ کیلوگرم در المپیک ۲۰۲۰ قطعی شد، هیگوچی بار دیگر به وزن ۵۷ کیلوگرم برگشت تا شانس خود را بار دیگر در این وزن امتحان کند.

هیگوچی سال گذشته در انتخابی کشورش در سبک وزن به یوکی تاکاهاشی باخت و حالا دوباره به میدان برگشته تا رویاهای خود را محقق کند.

او درباره فینال خود مقابل داریوش حضرتقلی زاده، کشتی گیر ایرانی و استفاده از فن کمر که در میان ژاپنی ها رایج است گفت:

من تصمیم گرفتم در همان ابتدا به او ضربه بزنم. از شروع اولین مسابقه، من همیشه از زیرگیری و بارانداز استفاده می کردم، بنابراین فکر می کردم حریفم این نکته را فهمیده است. به همین دلیل از همان ابتدا تصمیم گرفتم با فن کمر از او امتیاز بگیرم.

هیگوچی گفت:

سال گذشته،واقعا سالی بد بود. من در این سال بیش از آنکه از نظر تکنیکی یا استقامتی به مشکل بخورم، از نظر وزنی دچار مشکل شدم. سال گذشته با یک نتیجه واقعا ناامید کننده به پایان رسید. اما در پایان امسال، روند آزمایشی برای المپیک پاریس [۲۰۲۴] شروع می شود و من سخت تر تمرین خواهم کرد تا نتیجه بهتری بگیرم..

این کشتی گیر ۲۶ ساله که در حال حاضر در دانشگاه علوم ورزشی نیپون در زادگاه مادری اش، به عنوان مربی مشغول به کار است، گفت:

با وزن ۶۱ کیلوگرم، می توانم به طور معمول غذا بخورم و از این نظر مشکلی نداشته باشم. کاهش وزن من فقط یک مقدار معمول است تا بتوانم مانند یک کشتی گیر معمولی باشم.

هیگوچی در پاسخ به این سوال که در آینده چه چیزی از نظر وزن او و المپیک ۲۰۲۴ پاریس پیش رو دارد، پاسخ داد:

اگر به دسته ۶۵ کیلوگرم بروم، تاکوتو اوتوگورو و کایکی یاماگوچی آنجا هستند که نبرد سختی خواهد بود. البته  در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی گیران قوی زیادی مانند توشیهیرو هاسگاوا وجود دارد. من باید روی کشتی خود سخت کار کنم و در تمرین سطح خود را بالا ببرم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در آینده تصمیم دارد به وزنی بالاتر صعود کند یا در یک وزن پایین تر کشتی بگیرد، با لبخندی حیله گرانه به انگلیسی گفت:

این یک راز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *