خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی آزاد انتخابی روسیه؛ بازنده یزدانی سوم شد؛ رقیب قاسمپور به وزن بالاتر رفت

کوربانوف روسیه
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

4 تیر 1402


ساعت :

۱۳:۱۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

در جریان رقابت های انتخابی کشتی آزاد روسیه، رقبای اصلی کشتی گیران ایرانی به روی تشک رفتند.


اختصاصی خانه کشتی- اگر از عبدالرشید سعداله یف و زائور بک سیداکوف فاکتور گرفته شود، تقریبا اکر ستاره های کشتی روسیه در مسابقات انتخابی تیم کشتی آزاد این کشور به روی تشک رفتند و اتفاقات جالبی در این مسابقات افتاد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، ولادیسلاو والیف موفق شد به قهرمانی برسد و جانشین ماگومد کوربانوف شود. والیف در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ پاریس، در وزن ۸۶ کیلوگرم نماینده روس ها بود که در نیمه نهایی مغلوبحسن یزدانی شد و حرکت ناجوانمردانه او مقابل یزدانی حسابی خبر ساز شد.

والیف در سال های اخیر پشت خط نایفانوف مانده بود و حالا در یک وزن بالاتر شانس خود را امتحان کرد تا در صورت کسب مجوز حضور کشتی گیران روسیه در مسابقات جهانی، این بار در وزنی که یک ایرانی دیگر مدعی آن است محک بخورد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم هم آرتور نایفانوف، کشتی گیر مطرح و رقیب حسن یزدانی در سال های اخیر، بر سکوی سوم ایستاد. نایفانوف در مسابقات جهانی ۲۰۱۹، المپیک ۲۰۲۰ و جهانی ۲۰۲۱ مغلوب یزدانی شده بود و امسال هم نتوانست به دوبنده کشورش برسد.

نکته جالب دیگر در وزن ۹۷ کیلوگرم بود؛ وزنی که سندش به نام عبدالرشید سعداله یف خورده اما او در مسابقات حاضر نشد و در سالن نظاره گر رقابت ها بود؛ در این وزن علیخان جبرئیل اف به قهرمانی رسید که او هم از کشتی گیرانی است که طعم شکست مقابل ایرانی ها را چشیده؛ جبرئیل اف در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ مقابل علیرضا کریمی در وزن ۹۲ کیلوگرم باخت و نهایتا برنز گرفت. او حالا به وزن بالاتر آمده تا با قهرمانی در این وزن، آماده کشتی احتمالی با تانک روسی شود.

از طرفی نفر دوم این وزن هم ماگومد کوربانوف بود که در مسابقات جهانی ۲۰۲۱، در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم به کامران قاسمپور باخت و حالا در وزن المپیکی به روی تشک رفته و دوم شده؛ کوربانوف در جام باشگاه های جهان هم عضو تیم پادوبنی روسیه بود که مقابل محمدحسین محمدیان به پیروزی رسید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *