خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی آزاد جوانان جهان؛ همه آنچه که باید درباره بازگشت روسیه بدانید!

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

21 مرداد 1402


ساعت :

۱۰:۰۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

بازگشت روسیه به مسابقات جوانان جهان یکی از جذابیت های امسال این رقابت هاست.


اختصاصی خانه کشتی– رقابت های کشتی جوانان جهان روزهای ۲۳ تا ۲۹ مرداد در اردن برگزار می شود که نکته ویژه این مسابقات، بازگشت دوباره روسیه به عرصه رقابت است.

روس ها که یک سال به دلیل تحریم از سوی نهادهای ورزشی حق شرکت در هیچ مسابقه بین المللی نداشتند، بار دیگر در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ به روی تشک خواهند رفت تا جذابیت به کشتی دنیا برگردد.

مسابقات کشتی جوانان جهان پیش از این قرار بود در لهستان برگزار شود اما کشور میزبان نتوانست تضمین دهد که ویزای همه کشتی گیران روسیه صادر خواهد شد و به همین دلیل اتحادیه جهانی میزبانی را به اردن داد که پیش از این میزبان کشتی آزاد نوجوانان و جوانان آسیا هم بود.

پیش بینی می شود در مسابقات جهانی جوانان نزدیک به ۶۵۰ کشتی گیر در سه بخش آزاد، فرنگی و زنان حضور داشته باشند که در کشتی فرنگی و آزاد، تیم های ایران و آمریکا بخت های نخست قهرمانی هستند.

البته روسیه که همیشه جزو مدعیان اصلی قهرمانی جهان بوده هم در این تورنمنت حاضر است اما کشتی گیران آن ها با پرچم بی طرف مسابقه می دهند و به همین دلیل امتیازات آن ها در جدول تیمی ثبت نمی شود.

روس ها آخرین بار در سال ۲۰۲۱ در مسابقات کشتی جوانان جهان حاضر بودند که آن مسابقات به میزبانی خود روسیه در شهر اوفا برگزار شد که در کشتی آزاد، ایران با ۱۷۸ امتیاز بالاتر از روسیه و آمریکا قهرمان شد و در کشتی فرنگی روسیه به قهرمانی رسید و ایران در جایگاه دوم ایستاد.

سال گذشته در غیاب تزارها تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد ایران قهرمان شدند و حالا در مسابقات جهانی ۲۰۲۳، آزادکاران با هدایت محسن کاوه به دنبال سومین قهرمانی پیاپی خود هستند و شاگردان با وفا به دنبال ثبت دومین قهرمانی در کشتی فرنگی جوانان جهان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *