خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی آزاد قهرمانی آسیا؛ یک طلا و دو برنز حاصل کار ایران در پنج وزن نخست

رحمان عموزاد - مصطفی آقاجانی - پژمان درستکار
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

24 فروردین 1402


ساعت :

۱۸:۴۶

منبع:

فدراسیون کشتی

ملی‌پوشان ایران در پایان پنج وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا به یک طلا و دو برنز رسیدند‌.


خانه کشتی– مسابقات پنج وزن نخست سی و ششمین دوره رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا امروز (پنج شنبه) در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد که در پایان تیم ایران به ۱ مدال طلا و ۲ مدال برنز دست یافت.

در پایان مسابقات پنج وزن نخست رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، امیرحسین کاووسی در وزن ۷۹ و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۱ مغلوب ریکوتو آرای از ژاپن شد و با توجه به شکست این حریف ژاپنی در دور بعد، سرلک از دور رقابت ها کنار رفت و دهم شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر سنجر مختار از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ از سد ریوما آنراکیو از ژاپن به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. عموزاد در دیدار پایانی با نتیجه ۳ بر ۱ تولگا تومور اوچیر دارنده مدال برنز جهان از مغولستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با توجه به حاضر نشدن عنایت اولله از پاکستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد  و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۴ بر ۲ مصطفی احمداف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل سنجر دوسژانوف از قزاقستان با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. قیاسی در این دیدار با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل اوزوربک توکتومامبتوف از قرقیزستان شکست خورد و پنجم شد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم امیرحسین کاووسی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲  خیدیر سیف الدین اف از بحرین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۵ و ضربه فنی مغلوب بولات ساکایف از قزاقستان شد و به دیدر رده بندی رفت. کاووسی در این دیدار با نتیجه ۶ بر صفر یاجورو یاماساکی از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه ۱۲ بر صفر اولزیسایخان باسانتسوگت از مغولستان پیکار را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل مصاف تاکاشی ایشیگورو از ژاپن به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل احمد تاج الدین اف از بحرین با نتیجه ۱۳ بر ۸ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. گلیج در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر صفر بکزاد اورکیمبای از قزاقستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

رده بندی نفرات برتر پنج وزن نخست این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- امان (هند) ۲- آلماز سمانبکوف (قرقیزستان) ۳- راحت کالجان (قزاقستان) و ریکوتو آرای (ژاپن) ۵- وان هائو زو (چین) و زانابازار زاندانبود (مغولستان) … ۱۰- علیرضا سرلک (ایران)

۶۵ کیلوگرم: ۱- رحمان عموزاد (ایران) ۲- تولگا تومور اوچیر (مغولستان) ۳- ریوما آنراکیو (ژاپن) و اولوکبک ژولدوشبکوف (قرقیزستان) ۵- امیدجان جلال اف (ازبکستان) و سنجر موختار (قزاقستان)

۷۰ کیلوگرم: ۱- سنجر دوسجانوف (قزاقستان) ۲- ظفربک اوتاخانوف (ازبکستان) ۳- اوروزبک توکتومامبتوف (قرقیزستان) و یوشینوسوکه آئویاگی (ژاپن) ۵- مرتضی قیاسی (ایران) و شامیل ایساکوف (اردن)

۷۹ کیلوگرم: ۱- بولات ساکایف (قزاقستان) ۲- بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) ۳- امیرحسین کاووسی (ایران) و دیپاک (هند) ۵- شهرت بازاروف (تاجیکستان) و یاجورو یاماساکی (ژاپن)

۹۷ کیلوگرم: ۱- احمد تاج الدین اف (بحرین) ۲- آووسایمان هابیلا (چین)  ۳- مجتبی گلیج (ایران) و مخسود ویسالوف (ازبکستان) ۵- بکزات اورکیمبای (قزاقستان) و دیپاک (هند)

در پایان مسابقات روز نخست و در رده بندی تیمی،‌ قزاقستان با ۸۵ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد و تیم های ازبکستان با ۷۱ امتیاز و ایران با ۶۷ امتیاز دوم و سوم هستند.
رقابت های پنج وزن دوم از ساعت ۸:۳۰ صبح فردا (جمعه) برگزار می شود که یاسین رضایی، حسین ابوذری، علیرضا کریمی، ارشک محبی و امیررضا معصومی به ترتیب در اوزان ۶۱، ۷۰، ۸۶، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *