خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ رحمان عموزاد سومین سهمیه المپیک را کسب کرد

رحمان عموزاد
نویسنده:

خانه کشتی

تاریخ :

28 شهریور 1402


ساعت :

۲۳:۱۸

منبع:

فدراسیون کشتی

مسابقات کسب سهمیه المپیک بین نفرات پنجم مشترک رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در اوزان ۶۵ و ۹۷ امشب یک ساعت پس از برگزاری رقابت های رده بندی و فینال برگزار شد. 


خانه کشتی– در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد خلیلی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر یانیس مادی از کومور را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۲ بر صفر استفان کومان از رومانی را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۴ مقابل نیکولاس بونه لی از آمریکا به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عموزاد در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب اسماعیل موسوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان شد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۶ برابر شامیل ممدوف از روسیه مغلوب و پنجم شد. 

با توجه به اینکه اتحادیه جهانی شرایط کسب سهمیه المپیک پاریس را پیش از این اعلام کرده و نفرات اول، دوم و سوم مشترک رقابت های جهانی بعلاوه نفر برتر دیدار رو در رو بین نفرات پنجم مشترک این رقابت ها می توانند سهمیه را کسب کنند رحمان عموزاد به مصاف ماکسیم ساکولتان دیگر نفر پنجم این مسابقات رفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر در این دیدار به برتری دست یافت و سهمیه المپیک پاریس را برای تیم ملی کشتی آزاد کسب کرد.

امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم با کسب مدال طلا و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم با کسب مدال نقره دیگر ملی پوشان کشورمان بودند که موفق شدند سهمیه المپیک پاریس را کسب کنند.

تیم کشتی آزاد این فرصت را دارد تا در رقابت های گزینشی قاره ای و جهانی در اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم ۳ سهمیه باقی مانده المپیک را بدست بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *