خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ شکست مطلق ایران مقابل روس و آمریکا با هفت باخت و یک برد!

عبدالرشید سعدالله اف - مجتبی گلیج
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

29 شهریور 1402


ساعت :

۱۱:۲۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

ملی پوشان کشتی آزاد ایران در مقابل رقبای روسی و آمریکایی بازنده مطلق بودند.


اختصاصی خانه کشتی– تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان رقابت های قهرمانی جهان، با ۱ طلا، ۲ نقره و ۱ برنز و کسب ۱۱۰ امتیاز نایب قهرمان جهان شد. این در حالی اتفاق افتاد که امتیاز کشور روسیه به دلیل حضور بدون پرچم کشتی گیران، محاسبه نشد.

از جدول تیمی مهم تر، باخت های مستقیم کشتی گیران ایران به رقبای آمریکایی و روسی بود که یک شکست مطلق را برای شاگردان درستکار رقم زد؛ ملی پوشان ایران در مجموع رقابت های خود در اوزان دهگانه، ۱۱ باخت داشتند که به ترتیب ۴ باخت مقابل کشتی گیران روسیه، ۳ باخت مقابل آمریکا، و ۱ باخت مقابل رقبایی از آلبانی، صربستان، مجارستان و ژاپن داشتند که رقبای اهل آلبانی، صربستان و مجارستان هم اصالتی روسی داشتند. هم چنین از ۸ نبرد مستقیم آزادکاران که با روسیه و آمریکا بود، تنها رحمان عموزاد موفق به برد مقابل نیک لی از آمریکا شد و ۷ رقابت مستقیم دیگر با باخت همراه بود.

به این ترتیب به جز شکست ۱ بر ۱ رضا اطری مقابل اوگاوا از ژاپن، بقیه باخت های آزادکاران مقابل دو رقیب اصلی رقم خورد تا شاگردان درستکار رسما مقابل همه رقبای درجه یک بازنده باشند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم میلاد والی زاده از آباکاروف نماینده روسی الاصل آلبانی باخت، در ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد ابتدا در نیمه نهایی مغلوب اسماعیل موسوکایف، کشتی گیر روسی الاصل مجارستان شد و در رده بندی به شمیل ممدوف نماینده روسیه باخت، در ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی در فینال مقابل زین ردرفورد آمریکایی مغلوب شد، در ۷۴ کیلوگرم یونس امامی ابتدا به زائوربک سیداکوف ستاره روسیه باخت و در ادامه در شانس مجدد مقابل ختیک سابالوف روسی الاصل که برای صربستان کشتی می گیرد، شکست خورد.

در ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی مقابل احمد عثمان اف از روسیه شکست خورد، در ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی به دیوید تیلور آمریکایی باخت، در ۹۲ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا مقابل زاهد والنسیا هم وطن تیلور شکست خورد و در ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج نتیجه را به عبدالرشید سعدالله اف واگذار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *