خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ نایب قهرمانی روسیه با ۱۱۵ امتیاز؛ جایگاه واقعی ایران چندم است؟

زائور بک سیداکوف - کایل دیک
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

29 شهریور 1402


ساعت :

۱۴:۰۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

در صورت محاسبه امتیازات کشتی گیران روسیه، این تیم نایب قهرمان جهان می شد.


اختصاصی خانه کشتی– مسابقات جهانی کشتی آزاد در حالی شب گذشته به پایان رسید که تیم ملی آمریکا با ۱۴۸ امتیاز قهرمان شد و ایران با ۱۱۰ امتیاز به مقام دوم رسید.

این در شرایطی است که کشتی گیران روسیه پس از یک سال محرومیت به رقابت های جهانی برگشتند اما امتیازات تیمی آن ها محاسبه نشد.

در این مسابقات تیم ملی آمریکا با سه طلا، ۱ نقره و ۳ برنز با ۱۴۸ امتیاز قهرمان شد و در اوزان ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵کیلوگرم موفق به کسب سهمیه شد.

در صورت محاسبه امتیازات روسیه، این تیم با کسب ۲ طلا، ۱ نقره و ۱ برنز و ۳ مقام پنجمی، با کسب ۱۱۵ امتیاز به مقام دومی می رسید. آن ها همچنین در اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم به سهمیه المپیک رسیدند.

تیم ملی ایران هم در این صورت با کسب ۱ طلا، ۲ نقره و ۱ برنز و ۱۱۰ امتیاز بر سکوی سوم می ایستاد.تیم ایران در اوزان ۶۵، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم هم موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

این در شرایطی است که اخبار مختلفی مبنی بر امتیاز کمتر روس ها نسبت به ایران منتشر شد اما عبدالرشید سعدالله اف که گفته می شود امتیاز او محاسبه نشده، با گوهی پزشکی از مسابقات انصراف داده و به همین دلیل مقام پنجمی او به ثبت رسیده است.

البته سهمیه المپیک روسیه و حضور قطعی آن ها در پاریس هنوز مشخص نیست، اما سهمیه این مسابقات به صورت رزرو به نام آن ها ثبت می شود تا در صورت موافقت قطعی IOC با حضور تزارها در المپیک، آن ها در این مسابقات به روی تشک بروند؛ هرچند کمیته بین المللی المپیک هنوز تاریخ مشخصی برای تعیین تکلیف حضور یا عدم حضور ورزشکاران روس در مسابقات المپیک مشخص نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *