خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ کولاک اطری و عموزاد؛ محمدیان در راه برنز

رضا اطری
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

26 شهریور 1401


ساعت :

۲۰:۱۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

رضا اطری و رحمان عموزاد به فینال کشتی آزاد قهرمانی راه یافتند.


اختصاصی خانه کشتی– دو نماینده ایران در اوزان ۶۱ و ۶۵ کیلوگرم به فینال رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان راه یافتند و محمد حسین محمدیان در ۹۷ کیلوگرم به رده بندی رفت. رضا اطری با شکست رقیب مغول و رحمان عموزاد با شکست حاجی علیف مطرح از آذربایجان به فینال رسیدند و محمدیان از اسنایدر شکست خورد.

وزن ۶۱ کیلوگرم (رضا اطری)

در وقت اول دو کشتی گیر امتیاز فنی نگرفتند، اما اطری به دلیل فعالیت بیشتر یک امتیاز و اخطار گرفت و با همین امتیاز به استراحت رفت.

در وقت دوم اطری یک بار خاک شد و با اخطار نیز یک امتیاز از دست داد تا کشتی را ۳-۱ عقب بیفتد اما در ادامه زیر گرفت و کشتی را ۳-۳ کرد تا به دلیل کسب امتیاز آخر در آستانه پیروزی قرار بگیرد. در ادامه اطری به این برتری شکننده اکتفا نکرد و یک بار دیگر با زیرگیری خاک کرد و ۵-۳ پیش افتاد تا با شکست حریف مغول به فینال برسد.

وزن ۶۵ کیلوگرم (رحمان عموزاد)

رحمان عموزاد در نیمه نهایی مقابل حاجی علی اف، کشتی گیر نامدار آذربایجان و دارنده چندین مدال جهانی و المپیک به روی تشک رفت و با نتیجه ۹-۲ پیروز و راهی فینال شد.

رحمان همانند دیدارهای گذشته در همان شروع حملات طوفانی داشت و توانست با بیرون انداختن حریف امتیاز بگیرد اما حاجی علی اف خیلی زود با زیرگیری ۲-۱ پیش افتاد. عموزاد که نمی خواست فینال جهانی را از دست دهد، بار دیگر با پیش انداختن حریف را در بیرون تشک  خاک کرد و ۳-۲ پیش افتاد. فعالیت زیاد عموزاد جوان اما تکنیکی در وقت نخست به تجربه حاجی علی اف چربید و او با برتری ۳-۲ به استراحت رفت.

در وقت دوم حاجی علی اف پا به سن گذاشته کاملا بریده بود و در همان دقیقه نخست ۴ امتیاز دیگر به عموزاد داد. رحمان با علم به زیرکی و تجربه بالای حریف کشتی را اداره کرد. عموزاد در این دیدار یک کشتی در کلاس جهانی به نمایش گذاشت و در نهایت با نتیجه ۹-۲ پیروز و به دیدار نهایی راه یافت.

وزن ۹۷ کیلوگرم (محمدحسین محمدیان ۱ – اسنایدر ۴)

محمدیان مقابل اسنایدر، قهرمان جهان و المپیک از آمریکا به روی تشک رفت و در همان ابتدای کشتی خاک شد و دو امتیاز از دست داد. در ادامه کم کاری او باعث شد تا وقت اول را ۳-۰ تمام کند. محمدیان در زمان دوم با وجود عقب بودن از حریف توان لازم برای مقابله با حریف قدرتمندش را نداشت و تنها توانست یک امتیاز با بیرون راندن اسنایدر از تشک به دست بیاورد. این کشتی در نهایت ۴-۱ به سود اسنایدر تمام شد.

به این ترتیب ایران در سه وزن پایانی دو فینالیست خواهد داشت و یک کشتی گیر نیز برای برنز مبارزه خواهد کرد.

فینال سه وزن پایانی فردا شب برگزار می شود.

اسامی فینالیست‌های اوزان فوق:

۶۱ کیلوگرم
رضا اطری (ایران) – ری هیگوچی (ژاپن)

۶۵ کیلوگرم
رحمان عموزاد (ایران) – یان‌ دیاکومیهالیس (آمریکا)

۹۷ کیلوگرم
کایل اسنایدر (آمریکا) – باتیربک تساکالوف (اسلواکی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *