خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ ۱ طلا و ۲ نقره سهم ایران از ۴ وزن اول

حسن یزدانی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

26 شهریور 1402


ساعت :

۲۲:۴۰

منبع:

فدراسیون کشتی

در پایان رقابت های فینال و رده بندی ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان، یک طلا و دو نقره سهم ایران شد.


خانه کشتی– مسابقات چهار وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۲۵ و ۲۶ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد و نمایندگان کشورمان به ۱ مدال طلا و ۲ مدال نقره دست یافتند.

در پایان مسابقات چهار وزن نخست امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، امیرمحمدیزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۶۱ کیلوگرم، رضا اطری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱ بر ۱ (اخطار ۳۰ ثانیه) مغلوب کودای اوگاوا از ژاپن شد و با توجه به شکست این حریف ژاپنی مقابل کشتی گیر آمریکایی، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر ۱ پاتریک اولنزین از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر ماگومد خانیف از آذربایجان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این دیدار ارنظر آکماتالیف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قرقیزستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این دیدار با نتیجه ۱۳ بر ۲ مقابل رمضان رمضان اف کشتی گیر روسی الاصل و دارنده مدال نقره اروپا از بلغارستان پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۵ مغلوب زاین رترفورد دارنده مدال نقره جهان از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۲ و ضربه فنی جایدن لاورنس از استرالیا را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم با نتیجه ۱۱ بر صفر بات اردن بیامباسورین از مغلوستان را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی رفت. وی در این مرحله مایلز ناظم امینه دارنده مدال برنز المپیک از سن مارینو را با نتیجه ۷ بر ۲ مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر جاورایل شاپیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. نماینده کشورمان در دیدار فینال در مصاف با دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک از آمریکا با نتیجه ۹ بر ۳ و ضربه فنی مغلوب و ضمن کسب سهمیه المپیک پاریس، صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم مقابل یونووان اسمیت از پورتوریکو با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۴ دانیل لیگتی از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و با جبران شکست سال گذشته، راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۱۱ بر صفر گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال نقره و برنز المپیک از گرجستان را از پیش رو برداشت و ضمن کسب سهمیه المپیک پاریس، مقتدرانه به مدال طلا دست یافت.

اسامی نفرات برتر چهار وزن نخست به شرح زیر است:

۶۱ کیلوگرم: ۱- ویتالی آروجایو (آمریکا) ۲- عباس گادژی ماگومدوف (روسیه) ۳- تایربک ژوماشبک اولو (قرقیزستان) و شوتا پارتنادزه (گرجستان) ۵- کودای اوگاوا (ژاپن) و والنتین بلیاستسکی (اوکراین)
۷۰ کیلوگرم: ۱- زاین رترفورد (آمریکا) ۲- امیرمحمد یزدانی (ایران) ۳- رمضان رمضان اف (بلغارستان) و آرمن آندرسیان (ارمنستان) ۵- ارنظر آکماتالیف (قرقیزستان) و آبهیمانیو (هند)
۸۶ کیلوگرم: ۱- دیوید تیلور (آمریکا) ۲- حسن یزدانی (ایران) ۳- مایلز ناظم امینه (سن مارینو) و عظمت دولتبیکوف (قزاقستان) ۵- جاوریل شاپیف (ازبکستان) و ماگومد شاریپوف (بحرین)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- امیرحسین زارع (ایران) ۲- گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۳- طاها آکگول (ترکیه) و میسون پاریس (آمریکا) ۵- دانیل لیگتی (مجارستان) و عبداله کوربانوف (روسیه)

در پایان مسابقات ۴ وزن نخست تیم آمریکا با ۹۰ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، ایران با ۶۵ امتیاز دوم است و تیم های گرجستان با ۳۵ امتیاز، قرقیزستان با ۲۹ امتیاز، قزاقستان با ۱۹ امتیاز، ازبکستان با ۱۸ و ترکیه با ۱۷ امتیاز در جایگاه های سوم تا هفتم قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *