خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی انتخابی آمریکا؛ باخت جردن افسانه‌ای و خداحافظی گربه سیاه‌ ایرانی‌ها؛ رقیب تیلور مشخص شد

جردن باروز - محمد نخودی
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

1 اردیبهشت 1403


ساعت :

۷:۵۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– رقابت‌های کشتی انتخابی آمریکا شب گذشته آغاز شد و کشتی‌گیران مختلف به مصاف هم رفتند تا در نهایت نفر برتر هر وزن، به مصاف مدال داران جهانی در مرحله آخر انتخابی موسوم به Final X برود.

از نکات قابل توجه این رقابت‌ها، شکست جردن باروز ستاره پرافتخار آمریکا در وزن ۷۴ کیلوگرم مقابل جیسون نولف بود. جردن که در المپیک ۲۰۲۰ نیز غایب بود، در سال‌های اخیر در وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی گرفت و برای المپیک ۲۰۲۴ دوباره به وزنی برگشت که در المپیک ۲۰۱۲ قهرمان آن شده بود اما نتوانست کاری از پیش ببرد و شکست خورد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز جیدن کاکس، با شکست مقابل کالین مور نتوانست به مراحل بعد برسد. رقیب سنتی ایرانی‌ها در وزن ۹۲ کیلوگرم، بعد از آنکه سال گذشته به دلیل مصدومیت در انتخابی شرکت نکرد، امسال دوباره در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی گرفت اما با شکست مقابل کالین مور، حذف شد و پس از سوت پایان کشتی، کفش‌هایش را درآورد تا از دایره طلایی خداحافظی کند. کالین مور نیز در ادامه مغلوب ترامبل شد.

همچنین یانی دیاکومیهالیس، نایب قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم جهان در سال ۲۰۲۲، به جسی مندز باخت تا روزهای افولش ادامه داشته باشد.

اسامی فینالیست‌های ۶ وزن المپیکی کشتی آزاد انتخابی آمریکا:

۵۷ کیلوگرم: اسپنسر لی – توماس گیلمن

۶۵ کیلوگرم: نیک لی – زین رترفورد

۷۴ کیلوگرم: کایل دیک – جیسون نولف

۸۶ کیلوگرم: دیوید تیلور – آرون بروکس

۹۷ کیلوگرم: کایل اسنایدر – ایزاک ترامبل

۱۲۵ کیلوگرم: میسون پاریس – هایدن زیلمر

گفتنی است کایل دیک، دیوید تیلور، کایل اسنایدر میسون پاریس چهار کشتی‌گیری بودند که به دلیل کسب مدال در مسابقات جهانی ۲۰۲۳، از حضور در مراحل مختلف انتخابی معاف بودند و تنها امشب در فاینال ایکس کشتی خواهند گرفت.

رقابت‌های فینال به صورت ۲ برد از ۳ کشتی خواهد بود.

برچسب‌ها:
2 دیدگاه برای “کشتی انتخابی آمریکا؛ باخت جردن افسانه‌ای و خداحافظی گربه سیاه‌ ایرانی‌ها؛ رقیب تیلور مشخص شد
  1. بابک گفت:

    بنظرم شما اطلاع درستی از وضعیت چرخه انتخابی تیم ملی ندارید.یکم اطلاعات تون رو بروز کنید.

  2. صادق گفت:

    آقایونی که بااسم ورسم ومدلهای گذشته کشتی گیرروانتخاب میکنید نگاه کنیدآمریکاییها حتی برای دیویدتیلورنامدارمسابقات ورودی به تیم ملی دارند.اونجا برای هرکشتی گیرنامداری چهارپنج حریف سرسخت آماده میکنندبرندشون عضوتیم ملی میشه اما اینجا چندین ساله حسن یزدانی جزتیم ملی هست آیاتاکنون درانتخابی تیم ملی مدال آوران شرکت کردن؟یابانام آوری ومدالهای گذشته انتخاب میکنید.فساد وپارتی بازی درهمه ارکان ایران وایرانی رخنه کرده کشتی هم ازاین مستثنانیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *